Citat:
Ursprungligen postat av
Guldner.Spessart
Både militärer och poliser får naturligtvis delta i det demokratiska samhället, bland annat som politiskt valda. Så naturligtvis får de ta ställning för det ena och det andra. Det ska inte blandas ihop med deras professionella uppgifter. Att man nu vill förbjuda polisens deltagande i allmänna demonstrationer ska förstås just som att det blir oklart varför de går där. En polisman är inte ledig som alla andra. Jag tycker nog att du färgas lite väl mycket av din avsky inför detta, alltså sådant just du inte tycker om. Kasta inte ut barnet med badvattnet.
Polisen ska inte få delta i PRIDE-paraden iklädd uniform såvida de inte är i tjänst och är där för att upprätta den allmänna ordningen (lag & ordning). Punkt slut. Och det samma gäller militären.
Polisen/Militären är inte politiskt vald som trivialiserar detta på det sätt som du försöker göra gällande. Och även om den högsta ledningen tillsätts av politiskt valda så är det djupt problematiskt att poliser såväl som högre tjänstemän/befälhavare deltar i politiska evenemang. Även om politiken har inflytande på Polismyndighetens verksamhet, så ska polisen politiskt ofärgat tjäna hela befolkningen utan att riskera att göra subjektiva distinktioner.
Länk:
Polis får inte gå i Pridetåget med uniform
NEJ. Jag färgas inte av någon orimlig avsky. Står upp för alla människors rätt att leva sina egna liv och uppnå socialt förverkligande. Återigen min bästa vän är homosexuell.
Det är
INTE orimligt att vara motståndare till islam. Det är
INTE orimligt att vara emot att
BARN hjärntvättas och tillåts genomgå
IRREVERSIBLA BEHANDLINGAR. Det är
INTE orimligt att vara motståndare till social kancellering och att myndigheter agerar
SUBJEKTIVT för att förstöra vissas liv.