2026-05-11, 10:05
Avstängd
Varför ser man bara videos på amerikaner/afroamerikaner som slåss på videos i skolor, på gården i butiker mm. Finns inte en enda video där svenskar slåss.

Man kan scrolla i dagar på X och få fram video efter video på mesar som bråkar. Men alla är amerikaner, inte en enda svensk.

Använder inte svenskar X för detta ändamål?
Eller är det inte lika populärt i sverige att spela in o ladda upp slagsmål videos?

Någon gång för längesedan såg jag en video på svenska moppeungdommar som nån kärring o hennes man försökte slåss med basebollträ. De va kul! De gjorde att man kände sig hemma när de svärde mot varandra mm.
Citera
2026-05-11, 10:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Antagligen filmas mkt med mobiler i USA och så kanske de lägger upp allt samt är dina algoritmer låsta på det. Men visst jag får också tonvis med klipp på black fatigue!
Citera
2026-05-11, 10:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Antagligen filmas mkt med mobiler i USA och så kanske de lägger upp allt samt är dina algoritmer låsta på det. Men visst jag får också tonvis med klipp på black fatigue!

Även om man söker efter svenska bråk så är det noll resultat. Så undrar över detta fenomen att de slåss så mycket, ?
Citera
2026-05-11, 10:56
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Varför ser man bara videos på amerikaner/afroamerikaner som slåss på videos i skolor, på gården i butiker mm. Finns inte en enda video där svenskar slåss.

Man kan scrolla i dagar på X och få fram video efter video på mesar som bråkar. Men alla är amerikaner, inte en enda svensk.

Eller är det inte lika populärt i sverige att spela in o ladda upp slagsmål videos?

Någon gång för längesedan såg jag en video på svenska moppeungdommar som nån kärring o hennes man försökte slåss med basebollträ. De va kul! De gjorde att man kände sig hemma när de svärde mot varandra mm.

Det bor det ca 33 gånger så många människor i USA än Sverige. I USA pratar man också huvudsakligen engelska, vilket gör att mängder av människor förstår vad som sägs i klipp från USA, vilket gör att ett klipp från USA har lättare att bli viralt än ett klipp från Sverige.

Vidare så har USA i stora delar en helt annat kultur kring maskulinitet än vad som finns i Sverige, där typ styrka och aggressivitet är mycket viktigare än i Sverige, vilket gör att många hellre slåss vid oenighet, än vad man gör här.
Citera
2026-05-11, 11:07
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det bor det ca 33 gånger så många människor i USA än Sverige. I USA pratar man också huvudsakligen engelska, vilket gör att mängder av människor förstår vad som sägs i klipp från USA, vilket gör att ett klipp från USA har lättare att bli viralt än ett klipp från Sverige.

Vidare så har USA i stora delar en helt annat kultur kring maskulinitet än vad som finns i Sverige, där typ styrka och aggressivitet är mycket viktigare än i Sverige, vilket gör att många hellre slåss vid oenighet, än vad man gör här.

Precis, vi hade en slagsmålskultur tidigare i Sverige, den bliv förpassad till raggarkulturen senare och nu finns den inte ens där. På 80-talet var det slagsmål bland raggarna varje helg i Bohuslän där jag växte upp, och en kompis som växte upp i Norrland säger att hans 80-tal var slagsmål var och varannan helg (han är inte raggare).

Frågan är om det påverkar år allmänna förmåga att försvara vårt land?
Citera
2026-05-11, 11:10
Medlem
Citat:
Klassiskt klipp:

https://youtu.be/2y01OnoIbAY?si=fDcx4tcfViLmocSz
Citera
2026-05-11, 11:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Klassiskt klipp:

Precis den jag menade! Fantastiskt klipp, sånna mer man önskar fanns på sociala medier.
Citera
2026-05-11, 11:13
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:

För att det är stageat, uppgjort på förhand och numera har allt fler AI-klipp dykt upp på temat. Det vill säga ingenting av det du sett är på riktigt.
Citera
2026-05-11, 11:18
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Klassiskt klipp:

Inte mycket svenska som pratades där. Har ingen gått i svensk grundskola?
Citera
2026-05-11, 11:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
För att det är stageat, uppgjort på förhand och numera har allt fler AI-klipp dykt upp på temat. Det vill säga ingenting av det du sett är på riktigt.

Nej det är inte stageat? De knockar varandra hårt. Inte ai heller, sluta tro att allt är ai.

Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Inte mycket svenska som pratades där. Har ingen gått i svensk grundskola?

Det där klippet är de bästa vi har inom svenska slagsmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in