2026-05-10, 19:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Hade jag byggt upp ett företag i 20 år. varför ska du ha halva mitt företag? Du har ju inte ens varit med och byggt upp det.

Fast detta beror ju på äktenskapets längd och omständigheterna. Om du startade företaget och byggde upp det samtidigt som du och frun skaffade barn, och hon fick ta hand om allt med barnen och hushållet för att du var upptagen med företaget nästan dygnet runt, så tycker jag att hon har en moralisk rätt till i alla fall en del av det du tjänat på företaget.

Det tokiga i Sverige är att vi inte har skilsmässoprocesser, utan om paret är gifta och har bott ihop i fem år (de behöver alltså inte ens ha varit GIFTA i fem år), så delas tillgångarna minus skulderna lika per automatik. Ingen utomstående person, typ en domare, gör en bedömning av om detta är skäligt med hänsyn till omständigheterna.
Citera
2026-05-10, 21:33
Medlem
gissa vem som drar direkt när hon inser att hon inte får pengar av dig när hon dumpar dig för nån annan......
kvinnor=avfall
Citera
2026-05-10, 21:35
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
https://www.borskollen.se/nyheter/27/da-bor-du-skriva-aktenskapsforord-enligt-experten

TS: Som rubriken lyder.

Säg alla viktiga saker (såsom om man vill ha barn i framtiden, om man vill ha äktenskapsförord, om man vill gifta sig, hur man ser på polygami, vad man gillar i sängen) i ett tidigt skede bara (så tidigt som möjligt), så ska det inte vara ett problem.

Om det ändå ÄR ett problem, är hon sannolikt en golddigger - RÖD FLAGGA!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in