Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Fallet med en fjortis som blev våldtagen av en annan fjortis och en sjuttonåring på toaletter i Uppsala har skakat Sverige (
FT).
Hade Tidöpacket prioriterat sänkt straffålder redan 2022/2023 i stället för att springa och kyssa Netanyahus fötter så kanske den här våldtäktsafghanen hade fått foten ut ur landet. Regeringens sänkta straffålder gäller nämligen först från augusti, dvs. bara några veckor innan kommande val (
Regeringen).
Därför ska Tidöpacket bojkottas. Först svek de Meya Åberg och nu slipper den här råttan undan pga. extrem senfärdighet hos regeringen.
AFS 2026 - NEJ UT!
Varför lade regeringen så mycket energi på att förbjuda förintelseförnekande i stället för att göra någonting åt våldtäkterna under nästan hela mandatperioden?
Känner du förtroende för SD och de andra mesarna när du läser detta?
Borde lagen ändras retroaktivt så att VT-mannen sparkas ut ändå?
Jag håller helt med. Detta val blir det första val där jag röstar på ett parti som inte är SD (var med och röstade in SD i riksdagen)
Ja varför tror du att förintelsefolket prioriteras?
Straffet för grov våldtäckt borde ligga på 100 års fängelse. Fängelse som ska vara som ett amerikanskt c-max fast utan TV. Om den dömde frivilligt går med på att kirurgiskt amputera kuk och pung så kan den personen bli förflyttad till ett vanligt fängelse och sitta av 1/10 istället. Givetvis utvisning därpå.
Minderåriga förövrare kan få 25% rabatt på straffet. Straff för grova brott ska kunna ges från 10 års ålder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grisus-Kristus
Men stackarn kan faktiskt råka illa ut om han inte får stanna.
Han riskerar att bli förföljd i sitt hemland, där han är efterlyst och kommer att torteras ifall han återvänder.
😢
Nu trollar du men det är så det låter från vänstern.
För det första så ljuger nästan samtliga om sin situation i hemlandet. De åker regelbundet till sitt hemland på semester. Afghaner gör som så att de flyger till Iran och tar sedan buss därifrån.
Men även om det var sant, att de är "förföljda" i sitt hemland. Då kan man ju fråga sig om det inte finns fog för den förföljelsen. Kanske begått en våldtäckt i sitt hemland?
Att folk inte fattar... Om de nu verkligen var på flykt, vad är det då för skräpminniska som våldtar i det land som räddat livet på honom?
Citat:
Ursprungligen postat av
villnihaflum
"Men det är ju synd om honom. Han förstår ju inte bättre."
Och så vidare. Denna hantering av sexualförbrytare av utländsk härkomst, vilket vi inte är ensamma om (hrm UK), är någon form av självskadebeteende antar jag.
För oss som har sinnet i behåll så sparkar man ut ohyra.
Logiken går inte ihop, men vem kan komma med logik när det "känns rätt/fel".
Vänsterfolket är hjärntvättade höns, inget mer.
Logiken finns på högre ort. Det är inte en slump, eller naivitet, att (nästan) hela EU går igenom samma sak.
Jag kommer att rösta AfS men jag är inte naiv nog att tro att vi någonsin kommer att kunna lösa vår situation demokratiskt. Men det hade varit en ordentlig vinst att för en gångs skull ha en regering som står upp för sitt folk. Är det för mycket begärt?
Därför tycker jag att det är viktigt att markera mot SD, vi får inte nöja oss med dessa småfix.