Citat:
Ursprungligen postat av
jcocker
Förstör inte det här nu. Vad gör lite fotfel på folket när det kan sätta en hel yrkesgrupp vid middagsbordet?
Vad är nästa grej du ska ge dig på? Psykologer? Tandläkare? Vitamintillskott? Pride? Tillväxt? Skatt?
Nä, var istället glad över att saker kommer att bli värre. Mycket värre. För det betyder att vi har det bättre just nu, eller hur?
Det är viktigt att leva i nuet.
Ja du nämner flera branscher m.m. som är värda att diskutera. Psykologer? Tandläkare? Vitamintillskott? Pride? Tillväxt? Skatt?
Psykologer finns väl inte så många att kritisera eftersom det inte finns många som är praktiserande och kliniskt verksamma. De allra flesta söker sig till bekväma, välbetalda jobb inom HR o.l. m.m. där de slipper sitta och lyssna på allt möjligt elände som folk kommer med. Merparten av de praktiserande är väl vänster och lägger huvudet på sned och sysslar med känslopjunk istället för vetenskap och beprövad erfarenhet. Gör de det kan det bli jobbigt för patienten...
Jag mötte några tandläkare från folktandvården som hade konferens i samma anläggning som vi och jag frågade om folktandvården är gratis. Nej det är samma taxa som inom privattandvården sa de. Men varför finns folktandvården då frågade jag. Frågan togs inte väl emot kan jag berätta.
Vitamintillskott är bluff och kvacksalveri. Det är ytterst sällan som det är medicinskt motiverat med vitamintillskott som vid vissa sjukdomstillstånd och bristsjukdomar. Annars är de bara onödiga. Big Pharma tjänar multum på denna scam.
Tillväxt måste vi självfallet ha. Det är grunden för vårt välstånd (inte lika med "välfärd"). Utan välståndsskapande krafter och tillväxt blir vi fattiga. Detta hänger samman med skattetrycket som är på tok för högt och tillväxthämmande.
Jag glömde Pride eftersom det är ett så ruggigt fenomen. Man ska naturligtvis inte fördöma sexuella avvikelser eller diskriminera men att därifrån gå till att hylla sexuella perversiteter är steget långt och helt vrickat. När hyllas vanliga hetrosexuella knull? Kyrkan välsignar analsex mellan män med kyrklig vigsel. Det är ju helt fel. Var verkligen Jesus för analsex? Jag undrar. Folk får väl göra vad de vill privat - men hylla? Nej.