2026-05-11, 22:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Ja. visst.
Men min fråga är ordagrant "hur skulle det ens hypotetiskt kunna vara olagligt att gå med i en sådan här undersökningspanel?"
Det är vad jag vet inte olagligt att få sitt mailkonto hackat.
För att företag är inte seriös som Coop
Citera
2026-05-11, 22:46
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
För att företag är inte seriös som Coop
Jag förstår att dom kanske inte är seriösa och kanske rent utav bryter mot lagen, men hur skulle det kunna innebära att den som blir medlem för att svara på enkäter bryter mot lagen???
Om du tex. prenumererar på Kalle Anka & Co och chefredaktören mördar folk, så kan ju inte du straffas för detta.
Citera
2026-05-13, 01:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Jag förstår att dom kanske inte är seriösa och kanske rent utav bryter mot lagen, men hur skulle det kunna innebära att den som blir medlem för att svara på enkäter bryter mot lagen???
Om du tex. prenumererar på Kalle Anka & Co och chefredaktören mördar folk, så kan ju inte du straffas för detta.
Därför m3panel borde läggas ner. M3panel borde försvinna från internet.
Citera
2026-05-13, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Därför m3panel borde läggas ner. M3panel borde försvinna från internet.

Du verkar vilja bestraffa företaget för att ditt emailkonto blev hackat. Det är väl inte någon anställd som har hackat dig? Möjligen kan hackaren dömas för dataintrång. Att du blev utsatt betyder inte att företaget eller någon anställd har gjort sig skyldig till något olagligt, och att företaget måste upphöra med sin verksamhet.
Citera
2026-05-14, 15:07
Medlem
Tranquility Bass avatar
Är inte olagligt att delta i undersökningar mot betalning (undantag finns men då handlar det inte om upplägget utan om bolaget man arbetar åt exempelvis finns på EUs sanktionslista). Som någon annan skrev ska man dock betala inkomstskatt enligt gällande lagstiftning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in