2026-05-09, 20:26
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Nice. Då erkänner Kassel prassel helt öppet att de gillar Mordor och är redo att springa ryZZens ärenden! Hoppas på 0,01 % i valet i höst!
Alla som kritiserar Usa och Israel blir anklagade för spioneri åt främmande makt.
Fantastiskt roligt och schizofrent förhållningssätt.
Om man är en riktigt nationalist som kritiserar främmande makt, så måste man jobba åt främmande makt
Man anklagar någon annan för det man själv är skyldig till.

Vill du ha ett suveränt Sverige och återvandring, ja då är du en rysk agent.
Om du inte vill att de sionistiska blattarna i amerika och deras mästare småhattarna skall våldta ditt land.
Då är du en rysk spion!
Citera
2026-05-09, 20:28
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kasselstrand är genuint lågbegåvad gällande geopolitik och utrikesfrågor.
På vilket vis menar du att Gustav Kasselstrand är lågbegåvad när det gäller geopolitik och utrikesfrågor? Utveckla gärna lite grann vad du menar. Själv upplever jag ju honom som oerhört intelligent och skarp i just dessa frågor.
Citera
2026-05-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
På vilket vis menar du att Gustav Kasselstrand är lågbegåvad när det gäller geopolitik och utrikesfrågor? Utveckla gärna lite grann vad du menar. Själv upplever jag ju honom som oerhört intelligent och skarp i just dessa frågor.
Står man på Putins sida är man lågbegåvad
Citera
2026-05-09, 21:44
Medlem
SegerHelg88s avatar
Han har rätt, tyvärr stöttar han Kreml för han är köpt av judarna därifrån
Citera
2026-05-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Ett otroligt bra inlägg (den här trådens hittills överlägset bästa inlägg)! Jag håller med dig om precis allting. Vad som jag däremot inte förstår är hur man kan vara så här klok och ändå skriva på Sveriges största forum att man ska rösta på Örebropartiet istället för Alternativ för Sverige. Vad tycker Markus Allard om Israels och USA:s krig mot Iran? Har han vid något enda tillfälle kommenterat det och fördömt det?

Inget är spikat i sten. Anledningen till att jag lutat åt Örebropartiet har varit dels för att jag surat på dumheter som AfS gjort och gör som jag finner obegripligt, men också att Örebropartiet känns som ett mer stabilt parti som dessutom har en stabil bas i Örebro som verkar ha duktigt med momentum nu. Sedan visst så tilltalar Allards aggressivitet mig en hel del, det går inte att förneka. Nog med silkesvantar. Jag vet inte om Allard har kommenterat Israels och USAs krig mot Iran, men med tanke på hans svenska vänsterbakgrund så skulle jag bli väldigt förvånad om han skulle stå på Israels/USAs sida. Antar att han inte vill riskera alienera potentiella konservativa/höger-röster som inte alltid är de vassaste knivarna i besticklådan.

Men visst jag står närmare AfS ideologiskt och Kasselstrand har sagt en hel del vettigt på sistone så mycket möjligt att jag lägger min röst där i slutet av dagen ändå. Tills vidare är jag öppen. Och som jag sagt tidigare, det här är inget som jag ligger sömnlös över, det får bli som det blir. Jag ser inte riksdagsvalen som "ödesval" eftersom det knappast kommer att gå att rädda landet genom fiendens system till att börja med.

Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Därför att svenskar skiter i regel i ökenkonflikter långt borta. Men det fattar inte Kasselstrand.

Du verkar inte fatta att denna ökenkonflikt påverkar hela världen vare sig du gillar det eller ej. Att SD aktivt stöder aggressorn i det här och den som skapar instabilitet i denna region är extremt oansvarigt och efterblivet. Bortsett från världsekonomin (vilket är illa nog) så är jag knappast intresserad av en tsunami till flyktingkris som skulle få 2015 att verka som småpotatis i jämförelse, och nu talar vi inte ens om endast Iran utan typ hela den arabiska halvön och en bit bortom denna. Kombinationen att hela turistnäringen kraschar, oljeflödet stoppas/kraftigt bromsar, och lägg dessutom till om vattenverken förstörs så kommer extremt många behöva fly från sina hem. SD ser jag inget annat än stora feta landsförrädare som sätter Israel före Sverige. Det är tydligen helt okej att Israel håller på med massmord och etniskt rensning, samt sabbar hela världsekonomin i sina stormaktssträvanden, men ajabaja om någon svensk uttrycker sig vardagsrasistiskt på nätet. Att säga att SD är kontrollerad opposition idag är alldeles för snällt. De är potentiellt livsfarliga på sikt som har större lojalitet till en främmande makt och ett sådant parti bör absolut inte sitta i en framtida regering.
Senast redigerad av Patch1 2026-05-09 kl. 22:52.
Citera
2026-05-09, 21:59
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Inget är spikat i sten. Anledningen till att jag lutat åt Örebropartiet har varit dels för att jag surat på dumheter som AfS gjort och gör som jag finner obegripligt, men också att Örebropartiet känns som ett mer stabilt parti som dessutom har en stabil bas i Örebro som verkar ha duktigt med momentum nu. Sedan visst så tilltalar Allards aggressivitet mig en hel del, det går inte att förneka. Nog med silkesvantar. Men visst jag står närmare AfS ideologiskt och Kasselstrand har sagt en hel del vettigt på sistone så mycket möjligt att jag lägger min röst där i slutet av dagen ändå. Tills vidare är jag öppen. Och som jag sagt tidigare, det här är inget som jag ligger sömnlös över, det får bli som det blir. Jag ser inte riksdagsvalen som "ödesval" eftersom det knappast kommer att gå att rädda landet genom fiendens system till att börja med.

Du verkar inte fatta att denna ökenkonflikt påverkar hela världen vare sig du gillar det eller ej. Att SD aktivt stöder aggressorn i det här och den som skapar instabilitet i denna region är extremt oansvarigt och efterblivet. Bortsett från världsekonomin (vilket är illa nog) så är jag knappast intresserad av en tsunami till flyktingkris som skulle få 2015 att verka som småpotatis i jämförelse, och nu talar vi inte ens om endast Iran utan typ hela den arabiska halvön. Kombinationen att hela turistnäringen kraschar, oljeflödet stoppas/kraftigt bromsar, och lägg dessutom till om vattenverken förstörs så kommer extremt många behöva fly från sina hem. SD ser jag inget annat än stora feta landsförrädare som sätter Israel före Sverige. Det är tydligen helt okej att Israel håller på med massmord och etniskt rensning, samt sabbar hela världsekonomin i sina stormaktssträvanden, men ajabaja om någon svensk uttrycker sig vardagsrasistiskt på nätet. Att säga att SD är kontrollerad opposition idag är alldeles för snällt. De är potentiellt livsfarliga på sikt som har större lojalitet till en främmande makt och ett sådant parti bör absolut inte sitta i en framtida regering.

Trump kommer lösa det här. Trump är en 1000 gånger bättre politiker än Kasselstrand.
Citera
2026-05-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Trump kommer lösa det här. Trump är en 1000 gånger bättre politiker än Kasselstrand.

Seriöst är du dum i huvudet? Sök hjälp för din besatthet och fixering av Kasselstrand, det här är inte det minsta sunt och det börjar faktiskt bli riktigt irriterande att läsa dina inlägg dag in och dag ut om AfS. Du är INTE en nationalist eller Sverigevänlig med tanke på att ditt hatobjekt nummer 1 är en nationalistisk politiker. Jag är rätt säker på att du hatar AfS mer än sossarna och vänstern, vilket borde vara en väckarklocka för dig.

Trump är en genomkorrupt och egocentrisk samt empatilös våldtäktsman och troligen pedofil som dessutom är den ansvarige för hela den här jävla situationen till att börja med. Obama sade till Israel att lägga ner och att de fick sköta Iran helt på egen hand ifall de skulle attackera dem. Tror även Biden sade ifrån mot de israeliska djävlarna vid något tillfälle. För oss hade Kamala Harris varit en betydligt jävla bättre president än den orangea clownen.
Citera
2026-05-09, 22:19
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Seriöst är du dum i huvudet? Sök hjälp för din besatthet och fixering av Kasselstrand, det här är inte det minsta sunt och det börjar faktiskt bli riktigt irriterande att läsa dina inlägg dag in och dag ut om AfS. Du är INTE en nationalist eller Sverigevänlig med tanke på att ditt hatobjekt nummer 1 är en nationalistisk politiker. Jag är rätt säker på att du hatar AfS mer än sossarna och vänstern, vilket borde vara en väckarklocka för dig.

Trump är en genomkorrupt och egocentrisk samt empatilös våldtäktsman och troligen pedofil som dessutom är den ansvarige för hela den här jävla situationen till att börja med. Obama sade till Israel att lägga ner och att de fick sköta Iran helt på egen hand ifall de skulle attackera dem. Tror även Biden sade ifrån mot de israeliska djävlarna vid något tillfälle. För oss hade Kamala Harris varit en betydligt jävla bättre president än den orangea clownen.

Btw, jag lyssnar inte mycket på Markus Allard, men har han uttalat sig något om kriget? Eller är han smart att inte välja sida?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in