Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
Ett otroligt bra inlägg (den här trådens hittills överlägset bästa inlägg)! Jag håller med dig om precis allting. Vad som jag däremot inte förstår är hur man kan vara så här klok och ändå skriva på Sveriges största forum att man ska rösta på Örebropartiet istället för Alternativ för Sverige. Vad tycker Markus Allard om Israels och USA:s krig mot Iran? Har han vid något enda tillfälle kommenterat det och fördömt det?
Inget är spikat i sten. Anledningen till att jag lutat åt Örebropartiet har varit dels för att jag surat på dumheter som AfS gjort och gör som jag finner obegripligt, men också att Örebropartiet känns som ett mer stabilt parti som dessutom har en stabil bas i Örebro som verkar ha duktigt med momentum nu. Sedan visst så tilltalar Allards aggressivitet mig en hel del, det går inte att förneka. Nog med silkesvantar. Jag vet inte om Allard har kommenterat Israels och USAs krig mot Iran, men med tanke på hans svenska vänsterbakgrund så skulle jag bli väldigt förvånad om han skulle stå på Israels/USAs sida. Antar att han inte vill riskera alienera potentiella konservativa/höger-röster som inte alltid är de vassaste knivarna i besticklådan.
Men visst jag står närmare AfS ideologiskt och Kasselstrand har sagt en hel del vettigt på sistone så mycket möjligt att jag lägger min röst där i slutet av dagen ändå. Tills vidare är jag öppen. Och som jag sagt tidigare, det här är inget som jag ligger sömnlös över, det får bli som det blir. Jag ser inte riksdagsvalen som "ödesval" eftersom det knappast kommer att gå att rädda landet genom fiendens system till att börja med.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Därför att svenskar skiter i regel i ökenkonflikter långt borta. Men det fattar inte Kasselstrand.
Du verkar inte fatta att denna ökenkonflikt påverkar hela världen vare sig du gillar det eller ej. Att SD aktivt stöder aggressorn i det här och den som skapar instabilitet i denna region är extremt oansvarigt och efterblivet. Bortsett från världsekonomin (vilket är illa nog) så är jag knappast intresserad av en tsunami till flyktingkris som skulle få 2015 att verka som småpotatis i jämförelse, och nu talar vi inte ens om endast Iran utan typ hela den arabiska halvön och en bit bortom denna. Kombinationen att hela turistnäringen kraschar, oljeflödet stoppas/kraftigt bromsar, och lägg dessutom till om vattenverken förstörs så kommer extremt många behöva fly från sina hem. SD ser jag inget annat än stora feta landsförrädare som sätter Israel före Sverige. Det är tydligen helt okej att Israel håller på med massmord och etniskt rensning, samt sabbar hela världsekonomin i sina stormaktssträvanden, men ajabaja om någon svensk uttrycker sig vardagsrasistiskt på nätet. Att säga att SD är kontrollerad opposition idag är alldeles för snällt. De är potentiellt livsfarliga på sikt som har större lojalitet till en främmande makt och ett sådant parti bör absolut inte sitta i en framtida regering.