2026-05-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldduscharn
Det står i artikeln att socialtjänsten fick veta om utredningen strax innan personen greps.

Det säger mig att saken har anmälts utifrån, dvs det är inte socialtjänsten själva som i en intern kontroll hittat oegentligheter och anmält det utan att polisen blivit varse brottet i någon annan utredning och spåren lett till den socialsekreterare.

Gissningen går som andra är inne på något klanrelaterat, t.ex lämnat ut information om var kvinnor med skyddad identitet håller hus eller annan information som någon klan vill åt.
Anmälan kan komma inifrån också, från en kollega som anmält anonymt t.ex. Annars håller jag med om stanken av klanverksamhet. Ett annat möjligt brott skulle kunna vara att GM kanaliserat bidrag mot mutor.
Citera
Idag, 09:18
Medlem
M*@mm*d Y@ss*n familjehemssekreterare
Citera
Idag, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfish123
Ver du vad han är misstänkt för?
Citera
Idag, 12:17
Medlem
Citat:

Är han boende i helsingborg på bronsgatan ???
Citera
Idag, 16:56
Medlem
Jag hittar på Ratsit ingen boende i Hbg med det exakt namn som angetts. Men det finns några med liknande namn, men med lite annorlunda stavning:

Moh*mmad Y*sin *t*ei, 35 år

Moh*mm*d *dn*n Y*ssine, 27 år

Moh*mmed *bdul-H*mid Y*sin, 26 år

* = a

Det behöver dock inte handla om någon av dessa tre. Även om namnuppgiften som lämnats i tråden är korrekt, så kan ju MGM vara skriven i någon annan ort än Hbg, eller ha skyddade person-/adressuppgifter och därmed inte synas i offentliga register.

Om namnet som uppgetts i tråden stämmer ligger det förstås nära till hands att anta att den misstänkta brottsligheten är heders-/klanrelaterad. Man kan t.ex. tänka sig att MGM lämnat konfidentiella uppgifter om unga människor som sökt hjälp för hedersförtryck till dessa människors föräldrar/familjer.

Jag vill vara tydlig med att jag inte vet vad som skett. Detta är bara en gissning, baserad på det namn på MGM som lämnats i tråden.
Citera
Idag, 17:04
Medlem
kolla här.. bättre än så här kan det inte bli om det nu e han.
https://rocketreach.co/mohammad-yassine-email_839059808

Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag hittar på Ratsit ingen boende i Hbg med det exakt namn som angetts. Men det finns några med liknande namn, men med lite annorlunda stavning:

Moh*mmad Y*sin *t*ei, 35 år

Moh*mm*d *dn*n Y*ssine, 27 år

Moh*mmed *bdul-H*mid Y*sin, 26 år

* = a

Det behöver dock inte handla om någon av dessa tre. Även om namnuppgiften som lämnats i tråden är korrekt, så kan ju MGM vara skriven i någon annan ort än Hbg, eller ha skyddade person-/adressuppgifter och därmed inte synas i offentliga register.

Om namnet som uppgetts i tråden stämmer ligger det förstås nära till hands att anta att den misstänkta brottsligheten är heders-/klanrelaterad. Man kan t.ex. tänka sig att MGM lämnat konfidentiella uppgifter om unga människor som sökt hjälp för hedersförtryck till dessa människors föräldrar/familjer.

Jag vill vara tydlig med att jag inte vet vad som skett. Detta är bara en gissning, baserad på det namn på MGM som lämnats i tråden.
Citera
Idag, 17:50
Medlem
Det är han. Vet ej dock vad han gjort än
Citera
Idag, 18:53
Medlem
precis det ska bli intressant om det kommer ut ... namnet e läckt någon annanstans för tydligen har det sökts på hans namn 126 ggr sista tiden
Citat:
Det är han. Vet ej dock vad han gjort än
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in