2026-05-07, 15:51
  #13
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Det är inte bara utlänningar som kan vara drägg. Många där jag bor hade behövt det när de var sådan ålder.

Hur många svenska 13-åringar tror du begår grova brott jämfört med invandrare från MENA?
Citera
2026-05-07, 15:59
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Gäller det ungar som sitter på HVB-hem eller sådana som är "på glid" och därmed är föremål för åtgärder från soc?
Det låter som att det är på det viset, alltså inte alla barn, bara specifikt problem barn och då kan man se förslaget som positivt även om jag principiellt är emot massövervakning.
Citera
2026-05-07, 16:05
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Hur många svenska 13-åringar tror du begår grova brott jämfört med invandrare från MENA?
Mer än vad du tror.
Citera
2026-05-07, 16:12
  #16
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Finns det någon regim i historien som byggt upp en polisstat lika fort som den här? De gör precis allt förutom att deportera de kriminella till sina hemländer.

Det ligger fan en hund begraven här och ev en baktanke - hela massinvandrings-projektet skulle ju ha avslutats sedan SD kom in i värmen och upp i leden! Sen hör man om bisarra fall där nån faktiskt arbetat och gjort allt rätt för sig men ändå blir utvisad efter x-antal år i landet.

Jag får inte ekvationen att gå ihop riktigt. Sätt en jävla fotboja på politiker ist så att dom närvarar i riksdagen vid omröstning och i ren allmänhet. Å sköter inte föräldrarna sitt jobb så kapa lite bidrag - då blir det nog fart på dom.
Citera
2026-05-07, 17:05
  #17
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Kanske dags att sätta ned foten innan vi alla har en sån på oss. Men pappa staten skulle väl aldrig mena oss något illa?
På vilket sätt skulle en fotboja på dig skada ditt liv? Om du inte har något du döljer.

Om man fotbojade de 3000 värsta mest misstänkta i Sverige så skulle antagligen den grova brottsligheten alveras. Det är en extremt liten klick som begår grova brott. Trots att det ändrats lite senaste åren med inköpta 15-åringar som är hjärntvättade. De är ju svåra att fotboja.
Citera
2026-05-07, 17:08
  #18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Finns det någon regim i historien som byggt upp en polisstat lika fort som den här? De gör precis allt förutom att deportera de kriminella till sina hemländer.
Öh, det är ju skräpländer som Somalia Syrien Marocko Afghanistan m.m som vägrar ta emot sina egna brottslingar förlåt invånare.

Regeringen gör allt för att ändra på detta och drar t.ex in biståndspengar.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forssell-om-somaliapengarna-ger-goda-resultat

En Vänster-regiring kommer ALDRIG att göra detta. Den förre justitieministern hette Morgan Johansson. Räck upp en hand den som vet om han gjorde något på 8 år.

Tänk nog när ni går och väljer. Det spelar roll.
Citera
2026-05-07, 17:27
  #19
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Öh, det är ju skräpländer som Somalia Syrien Marocko Afghanistan m.m som vägrar ta emot sina egna brottslingar förlåt invånare.

Regeringen gör allt för att ändra på detta och drar t.ex in biståndspengar.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forssell-om-somaliapengarna-ger-goda-resultat

En Vänster-regiring kommer ALDRIG att göra detta. Den förre justitieministern hette Morgan Johansson. Räck upp en hand den som vet om han gjorde något på 8 år.

Tänk nog när ni går och väljer. Det spelar roll.

Vem bryr sig om hemlandet? Hade de velat så hade de bara dumpat avskrädet hos vilket lägstbjudande skitland som helst. Och biståndspengar borde de dra in oavsett så länge vi har värdelös äldreomsorg och sjukvård.

En vänsterregering hade haft nästan exakt samma migrationspolitik, men de hade åtminstone inte byggt upp en polisstat lika aggressivt som Gunnar Strömmer.
Citera
2026-05-07, 17:28
  #20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Kanske dags att sätta ned foten innan vi alla har en sån på oss. Men pappa staten skulle väl aldrig mena oss något illa?


Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Öh, det är ju skräpländer som Somalia Syrien Marocko Afghanistan m.m som vägrar ta emot sina egna brottslingar förlåt invånare.

Regeringen gör allt för att ändra på detta och drar t.ex in biståndspengar.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forssell-om-somaliapengarna-ger-goda-resultat

En Vänster-regiring kommer ALDRIG att göra detta. Den förre justitieministern hette Morgan Johansson. Räck upp en hand den som vet om han gjorde något på 8 år.

Tänk nog när ni går och väljer. Det spelar roll.

Fast de gjorde ju inte det utan Tidö mutade snarare Somalias regering att ta emot sina medborgare. Att dra in biståndet kommer de aldrig att våga.
Citera
2026-05-07, 17:36
  #21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kanske behövs då invandrarföräldrarna sällan har koll på sina ungar.
Citera
2026-05-07, 18:11
  #22
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
På vilket sätt skulle en fotboja på dig skada ditt liv? Om du inte har något du döljer.

Om man fotbojade de 3000 värsta mest misstänkta i Sverige så skulle antagligen den grova brottsligheten alveras. Det är en extremt liten klick som begår grova brott. Trots att det ändrats lite senaste åren med inköpta 15-åringar som är hjärntvättade. De är ju svåra att fotboja.

Du måste ju vara någon äcklig säpo-anställd eller nåt.

Skulle du vilja gå med fotboja frivilligt, fast du inte är kriminell?
Citera
2026-05-07, 18:22
  #23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Du måste ju vara någon äcklig säpo-anställd eller nåt.

Skulle du vilja gå med fotboja frivilligt, fast du inte är kriminell?
Ja, vad spelar den plastbiten för roll.

Jag bär ju mobil frivilligt. Allt jag gör loggas i mobilen om jag inte stängt av loggning.

Jag hade en snickare en gång som gick med fotboja. Det vara bara kul att se den, och han fick snickra och tjäna pengar istället för att sitta i en cell. Helt underbar IT-lösning.

Men lobba du för att brottsliga ungdomar ska sitta i finkan istället för att ha boja.
Citera
2026-05-07, 18:25
  #24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Vem bryr sig om hemlandet? Hade de velat så hade de bara dumpat avskrädet hos vilket lägstbjudande skitland som helst. Och biståndspengar borde de dra in oavsett så länge vi har värdelös äldreomsorg och sjukvård.

En vänsterregering hade haft nästan exakt samma migrationspolitik, men de hade åtminstone inte byggt upp en polisstat lika aggressivt som Gunnar Strömmer.
Så du föredrar en skurkstat framför en polisstat. OK. Det gjorde Morgan Johansson också. Rösta du på honom i valet. Akta så du inte skjuts på gatan av en 15-åring. Ett unikt brott för Sverige. Nej, för (s)-Sverige. Höger-Sverige motarbetar det beteendet.

Jag har alltid fascinerats över Vänstern som slår ett slag för brott och mot övervakning. För det ironiska är att det är Vänster-människor och fattiga som mest drabbas av brott. Vi andra bor i Danderyd eller innerstan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in