2026-05-06, 13:04
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Hur tänkte Du nu? Svarta pengar blir inte vitare av en vinst.

Kan bara gratulera Rasmus, hoppas han inte är spelberoende o gör nytt med sina 2,5 mille.

Öh jo. Om du har 4 miljoner i svarta pengar och köper en vinstlott på 3 miljoner så har du 3 miljoner i vita pengar.
Citera
2026-05-06, 13:20
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Öh jo. Om du har 4 miljoner i svarta pengar och köper en vinstlott på 3 miljoner så har du 3 miljoner i vita pengar.
Men du har fortfarande 4 mille svarta pengar! Vinner jag 3 mille har jag 3 mille vita pengar även om jag inte har ett öre svarta.

Förr i tiden kunde man köpa vinstbevis på Solvalla, då betalades vinster kontant. Man kunde t.o.m få mer än själva vinsten. Men den möjligheten finns inte längre, och särskild inte på skraplotter som man inte vet i förväg vad man vinner.
Citera
2026-05-06, 13:27
Medlem
Citat:
Men du har fortfarande 4 mille svarta pengar! Vinner jag 3 mille har jag 3 mille vita pengar även om jag inte har ett öre svarta.

Förr i tiden kunde man köpa vinstbevis på Solvalla, då betalades vinster kontant. Man kunde t.o.m få mer än själva vinsten. Men den möjligheten finns inte längre, och särskild inte på skraplotter som man inte vet i förväg vad man vinner.

Du kan ju vinna en mille direkt på skrapet av lotten på triss. Köper du vinstlotten av någon för svarta kontanter kan du ju sen bara scanna den och via ditt svenska spel-konto få in pengarna direkt på ditt bankkonto vita.

Upplägget med att någon ska skrapa fram en vinst i tv-soffan blir ju betydligt bökigare men omöjligt är det ju inte.
Citera
2026-05-06, 13:50
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:

Öh nej, du använde ju de 4 miljonerna till att köpa vinstlotten på 3 miljoner vita.
Citera
2026-05-06, 13:56
Medlem
smygfiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Det kan ju också vara så att både tryckeriet och/eller Svenska Spel slarvar med hanteringen kring vart tv-lotten hamnar, att slumpen inte blir så slumpmässig på grund av lathet eller dåliga rutiner.

Okej så det ska ändå vara slumpen som avgör var storvinsterna hamnar?

Jag har alltid tänkt att vinstchanserna är högre i små butiker, mitt ute i ingenstans, där någon aldrig vunnit tidigare. Enligt min "teori" skulle det vara bortkastade pengar att köpa en triss där någon nyss har vunnit, haha. Men den kanske inte stämmer.

Tror ni att det finns någon sådan strategi?
Citera
2026-05-06, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Intressant att de fortsätter att spela.

Jag tycker det är mer intressant att veta vad dom lägger på trisslotterna per månad både innan och efter vinsten.
Även efter en storvinst så kan man ju fortfarande lägga 100kr i månad, det tycker inte jag är så farligt att förlora även om chansen att slå till ytterligare en gång är astronomisk liten.

Tyvärr så tror jag inte att dessa är några småspelare som handlar i samma matbutik efter när dom har handlat. Jag tror dessa hoppar runt bland en massa butiker i och utanför sin egen stad.
Citera
2026-05-06, 19:45
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smygfisken
Okej så det ska ändå vara slumpen som avgör var storvinsterna hamnar?

Jag har alltid tänkt att vinstchanserna är högre i små butiker, mitt ute i ingenstans, där någon aldrig vunnit tidigare. Enligt min "teori" skulle det vara bortkastade pengar att köpa en triss där någon nyss har vunnit, haha. Men den kanske inte stämmer.

Tror ni att det finns någon sådan strategi?

Om allt sköts korrekt så skall det iallafall i teorin inte spela någon roll vart man köper sin lott, chansen är lika minimal oavsett historik.

Något mattesnille kan säkert räkna ut vad chansen är för fem personer att vinna två gånger och om det går att skriva av som varians, slump eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in