2026-05-06, 18:30
  #13
Medlem
Jag är själv i 50-års åldern, och bor i Sandviken. Ingen som vet vem det är ?

Hur som helst, mycket tragiskt
Citera
2026-05-06, 19:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det kan ju bero på att män är överrepresenterade på den sortens arbetsplatser där det oftast sker sådant.

Det är fler och fler tjejer som börjar jobba inom tung industri, gruvnäringen och åkeribranchen exempelvis. Så ditt uttalande börjar bli en rest från svunna tider.
Citera
2026-05-06, 20:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det finns säkert kvinnor, men oftast är det ju en stor majoritet män på byggarbetsplatser och dylikt. Således också oftast män som råkar ut för olyckor etc.

Så är det, och då ska vi väl motivera att kvinnor jobbar inom dessa branscher? Inte säga att kvinnor inte ska jobba med dessa jobb från första början.

För den delen vet man inte om föraren var en kvinna eller man heller, varför lägga skulden på den som blivit påkörd endast.
Citera
2026-05-06, 20:43
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fokin69
Jag är själv i 50-års åldern, och bor i Sandviken. Ingen som vet vem det är ?

Hur som helst, mycket tragiskt

Info finns om vem det är. Men av respekt till anhöriga är det väldigt känslig info än.
Citera
2026-05-06, 22:20
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleankas91
Vi har många kvinnor där jag arbetar, och det blir allt fler.

Vi ska väl vara glada att fler vill jobba på denna sorterns arbetsplatser? Istället för att ha den inställningen min kommentar syftade till.

Ja, jag håller med dig.
Tyvärr är den "branschen" i verkligheten betydligt svårare för kvinnor att vara i då de ska prestera extremt mycket bättre än män.
Det låter bra när det talas om kvinnor..
Men på Byggnads är det vardag att kvinnor knappt får andas fel förrän en jagsvag platschef vill ha bort denne.
Jag hoppas innerligt detta kommer ändras.
Ursäkta om jag kom ifrån ämnet.

Lider enormt med den stackars kvinnans anhöriga. Ingen ska behöva dö på arbetet
Citera
2026-05-06, 23:46
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleankas91
Så är det, och då ska vi väl motivera att kvinnor jobbar inom dessa branscher? Inte säga att kvinnor inte ska jobba med dessa jobb från första början.

För den delen vet man inte om föraren var en kvinna eller man heller, varför lägga skulden på den som blivit påkörd endast.

Nu pratar du ju om saker som jag aldrig ens skrivit, så vet inte varför du citerar mig.
Citera
2026-05-06, 23:48
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Det är fler och fler tjejer som börjar jobba inom tung industri, gruvnäringen och åkeribranchen exempelvis. Så ditt uttalande börjar bli en rest från svunna tider.

Absolut, men fortfarande stor majoritet män i byggbranschen/byggarbetsplatser där det torde vara bland de flesta arbetsplatsolyckorna.
Citera
2026-05-07, 18:04
  #20
Medlem
James-bs avatar
Hände liknande olycka i Kiruna i vintras
Citera
2026-05-07, 18:55
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nu pratar du ju om saker som jag aldrig ens skrivit, så vet inte varför du citerar mig.

Sak samma.

Det enda min första kommentar syftade till var att man försöker få det till att kvinnor inte ska jobba inom dessa branscher.

Eftersom du argumenterar emot varför de är fler män, blir de som att du argumenterar för hans åsikt.

I vilket fall har personens kön inget med olyckan att göra. Det är extremt tragiskt och vi kan inte veta vem som var vållande.
Citera
2026-05-07, 23:10
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleankas91
Sak samma.

Det enda min första kommentar syftade till var att man försöker få det till att kvinnor inte ska jobba inom dessa branscher.

Eftersom du argumenterar emot varför de är fler män, blir de som att du argumenterar för hans åsikt.

I vilket fall har personens kön inget med olyckan att göra. Det är extremt tragiskt och vi kan inte veta vem som var vållande.

Återigen, du argumenterar om saker jag aldrig påstått, förutom det faktum att män är i stor majoritet i byggbranschen och därför förolyckas oftare än kvinnor.
Citera
2026-05-08, 04:56
  #23
Avstängd
Vissa truckförare på Alleima kör som idioter, de har folk som får reparera portar hela tiden, för de har så bråttom.
Citera
2026-05-08, 05:46
  #24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Vissa truckförare på Alleima kör som idioter, de har folk som får reparera portar hela tiden, för de har så bråttom.

Sånt gäller inte bara hos just Alleima kan jag tillägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in