2026-05-08, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Rallystjärnan Oliver Solberg och hans fästmö har fått avslag. Igen.

Nu är bröllopet uppskjutet.

– Vi får söka igen och hoppas på en annan handläggare. Man får aldrig ge upp livet, säger han.
Rallyföraren har haft en fruktansvärt tung vår. Inte nog med att han och hans fästmö Chloe Chambers har tvingats skjuta på sitt bröllop. Brittiskan har även fått sin ansökan om uppehållstillstånd i Sverige avslagen. Nu har deras överklagan nått samma öde.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/j0O98o/solberg-infor-portugals-wrc-far-aldrig-ge-upp-livet?utm_source=sdrn%3Avg%3Aarticle%3Aq6JRVL

Men varför vill hon ha uppehållstillstånd när hon ska gifta sig?
Alltså hon blir ju svensk när hon gifter sig så varför söka om uppehållstillstånd?
Citera
2026-05-08, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det är enbart företagen som vill ha mer skit in i landet så att dom kan utnyttja desperata människor i sina skitföretag.
Företagen kräver hela tiden högre vinster, vilket resulterar i att importen av apor måste fortgå så att dom fina företagarna kan göra miljarder i vinst.

Det är inte alls otroligt att lönedumpning delvis ligger bakom att vi har och har haft så hög invandring och även fortsatt hög arbetskraftsinvandring. Men jag har tidigare tagit upp att konstant ökad vinst även kräver konsumenter, och den rollen kan även arbetslösa asylinvandrare uppfylla.

Citat:
Men planeten behöver verkligen inte fler människor utan det är enbart företagarna som behöver människor som dom kan utnyttja för att själva bli miljonärer/miljardärer.

Vad tror ni kommer hända den dagen vi har blivit för många på planeten och jordens resurser inte räcker till alla, vad tror ni kommer hända då?

Det är frågan om överbefolkning verkligen är ett hot och det finns de som varnar för motsatsen. Födelsetalen i Japan, Kina och Sydkorea är oroväckande låga. Fast vad det innebär är inte lätt att sia om, men det är inte rimligt att tro att de kommer kunna behålla sin standard utan erforderlig arbetskraft.

Och fundera också på detta. För få arbetande människor kommer med tiden innebära lägre standard. De flesta är inte villiga att ta det...

Citat:
Enda anledningen till att alla västländer har minskat barnafödande beror på evolution, den moderna människan har ju insett att livet till största delen består av lidande på olika sätt och av den anledningen vill skona barnet från att behöva uppleva livet eftersom det inte är mycket att hurra för.

Jag tror det är en mycket liten del av det. Snarare att folk i de mer industrialiserade delarna av världen, länge har prioriterat utbildning och karriär. Därför har de skaffat barn senare vilket ofta leder till färre barn. De prioriterar helt enkelt inte barnafödande och är inte villiga att offra mycket for att skaffa barn.

Och mer oroväckande är att allt fler kanske inte orkar skaffa barn? Det är helt enkelt för jobbigt... Att livet består av lidande eller inte tror jag inte är något många tar med i beräkningen. Det skadar verkligen inte samhällen i väst om den inhemska befolkningen skaffar fler barn...

Citat:
Men i mellanöstern/afrika är dom ju efterblivna och har inte enda tanke i huvudet förutom att våldta och döda, dom ligger efter i evolutionen och är mer som djur som drivs av sina instinkter, men dom har ju inte en tanke på hur dom ska försörja barnet eller liknande och resultatet är alltid total kaos!

Du har missuppfattat vad evolutionsteorin säger gällande reproduktion och framförallt spridande av gener som främsta prioritet.
Citera
2026-05-08, 12:44
Medlem
1% på sin höjd, max, är positivt.
Resterande 99% är skit rakt igenom.
Ändamålet helgar medlen.
Citera
2026-05-08, 17:06
Medlem
Jag kanske missförstod dig. Men så länge du kallar folk för högerclown får du kanske stå ut med att bli kallad vänstertroll.

Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Förstår inte hur du resonerar. Är jag ett vänstertroll bara för att jag påvisar fakta? Tror du fakta bryr sig ifall den kommer från vänstern eller högern?

Vänstertroll...

Medhåll.

Håller med dig. Dagens "vänster" är någon slags sörja som borde utrotas snarast. Tyvärr så måste man ju lägga skulden på befolkningen som röstar in skräppartier som bland annat MP. Vad detta land behöver en socialdemokratisk regering av den gamla skolan. Inga jäkla krusiduller här inte

Oavsett vad man tycker om Musk (jag är inte särskilt förtjust i honom) så har han tyvärr rätt i denna fråga. om man ser det ur ett globalt perspektiv så minskar födelsetalen överallt, tom i bland annat Afrika och andra delar av världen där födelsetalen normalt har legat högt. Moderniseringen gör detta som i sin tur får kvinnor att välja karriär framför familj.

Det måste till något radikalt om detta ska vända. Se bara på Japan. Man säljer mer vuxenblöjor än barnblöjor

Ja, jo kanske. Fast med i och med att världen blir allt mer upplyst så får vi hoppas att det värsta slöddret så småningom försvinner. Vi har inte råd att se på hudfärg längre. Handlingar och livssyn kommer vara mer viktigt än om en människa är vit, brun, gul, svart eller rosa. Vi får se hur världen ser ut om bara 20-30 år.
Citera
2026-05-08, 17:26
Medlem
FunAndGamess avatar
Fanns det en enda sak man kunde peka på som ett någorlunda rimligt skäl till att massinvandring behövdes skulle politikerna och mediehororna bokstavligen aldrig hålla käften om det. Vi vet alla att det inte finns några gränser för hur vidrigt usla argument och genomskinliga lögner de är villiga att använda för att berättiga svartingkatastrofen (kebab och Zlatan med mera). Att det är omöjligt för dem att hitta på ett enda bra, eller bara medelmåttigt, argument kan du räkna ut genom att observera att du inte hör ett konstant gnöl om det tjugofyra timmar om dygnet året runt. De skulle vara fullständigt besatta av att mala på om det om de faktiskt hade ett svartingkatastrofsargument som åtminstone typ var lite halvdugligt.
Senast redigerad av FunAndGames 2026-05-08 kl. 17:29.
Citera
2026-05-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Jag kanske missförstod dig. Men så länge du kallar folk för högerclown får du kanske stå ut med att bli kallad vänstertroll.

Fast jag trollar inte samt att jag kräks på dagens "vänster". Nåja, fair enough
Citera
2026-05-19, 19:43
Medlem
Ok. Då missförstod jag dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Fast jag trollar inte samt att jag kräks på dagens "vänster". Nåja, fair enough
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera