Citat:
Killar blir som bekant kåta i tjejer och tjejer bli kära i killar. Om en kille blir kåt i en tjej och hon blir kär i honom så får han knulla. Ungefär så fungerar det med par- och knullbildning. Killar blir kåta i ganska många tjejer men tjejerna blir bara kära i några få. Killar som många tjejer blir kära i får knulla en hemsk massa, och de som ingen blir kär i får inte knulla alls. De kallas för incels. Sedan vill alla kära tjejer att man ska vara tillsammans vilket killarna inte ser någon poäng i men ställer upp på för att få knulla.
Frågor på det?
Vad har ni för erfarenheter och observationer till detta fenomen?
Varför går den här bilden inte riktigt fram i debatten?
Frågor på det?
Vad har ni för erfarenheter och observationer till detta fenomen?
Varför går den här bilden inte riktigt fram i debatten?
Nej jag har inga frågor på det.
Det är ju biologiskt betingat. Män är skapta för att sprida sin säd och dra vidare (vilket alla vinner på......) medan kvinnor är skapta för att bygga ett hem fullt av kärlek och bära barn som blir vettiga människor i framtiden.
Förälskelsen är en nyckelaspekt här; en man som inte väcker några känslor har inga bra gener. Det är helt enkelt med hjärtat - och givetvis med ögonen - som vi väljer en lämplig avelspartner. Står man sedan ut med fanskapet i ytterligare 30 år så är ju det en bra bonus - men inget krav.
99% av alla män jag har legat med har jag fått starka känslor för. Jag tycker det är underbart! Det betyder ju dock inte att de är lämpliga som livskamrat..... men deras DNA var det nog inget större fel på 😬
Detta framgår inte av debatten för majoriteten tycker det är obehagligt att tänka på att vi egentligen bara är djur som endast vill överleva och föröka oss 🙂