2026-05-10, 00:45
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Brassarna har inte dedär extra som de alltid haft men det var längesen de hade en tränare som Ancelotti. De kommer vara underhållande med Vini och Raphina på kanterna iaf.

Gabriel - Marquinhos och Allison längst back, vassa ändå. Dåliga ytterbackar dock med deras mått och mittfältet känns sådär med Casemiro som passerat BF och Guimares i Newcastle.

Tror ändå på Brasillien eftersom Ancelotti är klass.

Jo fan, minns Taffarel, Dunga, Bebeto, Rai, Cafu, Romario med alla flera. Vilket lag, fotboll i en poetisk form.

Idag är jag inte alls lika kunnig. Men skulle absolut kunna tänka mig Brasilien som vinnare, dom är trots allt blågula.
Citera
2026-05-11, 06:51
Medlem
Frankrike eller Portugal.
Citera
2026-05-11, 07:48
Medlem
Beaver14s avatar
Historiken talar ju för att det blir Brasilien eller Argentina eftersom ett europeiskt lag sällan vinner när VM går utanför Europa. Har faktiskt bara hänt en gång, Spanien 2010.

Jag tycker dock inte att Brasilien eller Argentina är bra nog och tror faktiskt att det är Englands tur, med Spanien som första outsider.
Citera
2026-05-11, 09:19
Medlem
MrBubss avatar
Ett landslag som var ruggigt bra i senaste EM och hade en satans otur och är totalt bortglömda i alla tips är Schweiz.

Även Japan är otroligt bra och slog England på Wembley för ett par månader sedan och spöade Brasilien i höstas.

Dessa båda landslag kommer att gå långt i VM och har de lite flyt kan det bära hur långt som helst.
Citera
2026-05-11, 09:47
Medlem
Spanien har för bra lag för att inte vinna
Citera
2026-05-11, 12:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Frankrikes främlingslegion tar det nog tyvärr.
Citera
2026-05-11, 17:30
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Historiken talar ju för att det blir Brasilien eller Argentina eftersom ett europeiskt lag sällan vinner när VM går utanför Europa. Har faktiskt bara hänt en gång, Spanien 2010.

Jag tycker dock inte att Brasilien eller Argentina är bra nog och tror faktiskt att det är Englands tur, med Spanien som första outsider.

Tyskland 2014 i Brasilien.
Citera
2026-05-11, 17:38
Medlem
Nigeria skräller och blir första afrikanska land att vinna VM! Kom ihåg vem som sa det.
Citera
2026-05-11, 17:39
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Jag tror att Frankrike eller Brasilien tar hem bucklan i år.

England får väl räknas som outsider.
Citera
2026-05-11, 18:33
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Tyskland 2014 i Brasilien.

Ja jävlar ja. Då får man anse den europeiska "vinnarspärren" utanför Europa som en icke-sak och det blir definitivt England eller Spanien.

Jag dessutom alltid en svag punkt för Der Mannschaft men tror inte de kan gå hela vägen.
Citera
2026-05-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

VM i Brasilien 2014? Tyskland vann.
Citera
2026-05-11, 18:59
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Tror ingen på Frankrike?

Mbappe
Dembele — Cherki —Olise.

Snacka om anfall, på bänken finns Doue och Barcola, Thuram

Lite svagare mittfält även om Rabiot kommer från en stark säsong i Milan, Touchameni spelar ändå i Real Madrid, likaså med Camavinga. Kone har varit riktigt bra i Roma, Thuram från Juventus har varit duktig.

Maignan har kanske varit Europas bästa målvakt iår, Theo-Upamecano-Saliba-Kounde är också på pappret riktigt vassa.

Frankrike har inte heller vunnit något sedan 2018, känns säkert hungriga.

6 odds på franskt VM guld, taget?

Jo jag tror också Frankrike vinner. Ett grymt starkt lag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in