2026-05-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
På vilket sätt är det skillnad? Förutom att AfS inte svansar för judar och Israel som SD gör? Att AfS inte anser att vara svensk och svensk medborgare är samma sak som SD gör? Att SD inte vill utvisa någon med tvång likt AfS vill?

19%
Citera
2026-05-10, 11:18
Bannlyst
Dom brände sin chans efter 2018, hur många tunga namn har lämnat efter det?

Vilket parti är störst med mätning på över 2% övriga partier vi aldrig får veta vilka de inte är?
Citera
2026-05-10, 13:58
Medlem
psaks avatar
Inte för att jag tror att de kommer in i valet i september, men det här är intressant: jag läste i annan tråd ett motiv till att rösta SD, 'för att det är enda riksdagspartiet som vill minska invandringen'.
Det hela stavas alltså: brist på vettig opposition. För alla som tänker sig subtraherande istället för ännu mer adderande av multikultin.

För att visa folk ett alternativ så måste alternativet lyftas fram, bl a i valet såklart. I annat fall förblir normen för svenska partier, det enda som folk har att anpassa sig till, det nuvarande fjuttiga med fortsatt hög invandring. Svängrummet måste ökas ut för framtiden och där har vi främsta skälet att rösta AfS.

Vidga normen, visa ett alternativ!
Citera
2026-05-10, 14:29
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Är du en tjock, ful och outbildad 58-årig gubbe så röstar du troligtvis på Sverigedemokraterna, medan du om du är en smal, snygg och utbildad 27-årig kvinna så röstar du troligast vänster. Och nej, jag dyrkar inte Miljöpartiet, Mathias Wåg och Tobias Hübinette.

Vet du vem Melina Hebelius som jobbar på Riks är? Hon är otroligt snygg. Snyggare än vad någon av er vänsterfeminister är.
Citera
2026-05-10, 17:33
Medlem
Elm17s avatar
Hur stor är chansen att partiet nyans kommer in riksdag? De var väl nära sist?
Citera
2026-05-10, 22:50
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nu är väl du säkert antivit och skriver så där bara för att du önskar att det ska gå dåligt för Alternativ för Sverige i höstens val, men att Alternativ för Sverige skulle backa från 0,26 procent till 0,07 procent känns inte särskilt troligt. På alla sidor på nätet så märks det ju att Alternativ för Sverige blir alltmer populära och att fler och fler har börjat tröttnat på den köpta svikaren Jimmie Åkesson och hans Israel-först-parti. Min gissning är att Alternativ för Sverige får 1,22 procent i årets val. I nästa riksdagsval kommer de in i riksdagen.

Varannan kommentar på YouTube och X:

"Jimmie Åkesson är köpt."

Den svensk som inte väljer att rösta på Alternativ för Sverige i höstens riksdagsval är faktiskt helt sjuk i huvudet tycker jag.

Jag är för mångkultur, vill att befolkningen ska blandas så mycket som möjligt. Alternativ för Sverige är ett pinsamt skämt som floppade förra valet och kommer att floppa detta valet med.
Citera
2026-05-17, 18:24
Medlem
Den dagen Jimmie Åkesson avgår som partiledare för SD tror jag många kärnväljare kommer att leta sig vidare till ett nytt parti. Då kanske det blir AFS. Innan dess kommer AFS inte komma någonstans.
Senast redigerad av Firrex 2026-05-17 kl. 18:27.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in