Gjorde en check som visade att Örebropartiet i regionvalet drar ungefär lika mycket röster utanför Örebro kommun som i Örebro.
Om de då får 18,4 % i opinionen i Örebro kommun så motsvarar det omkring 18 000 röster. Då borde de rimligtvis kunna få liknande siffror utanför kommunen vilket även det motsvarar 18 000 röster. Då har de potentiellt omkring 36 000 röster. Då har de sannolikt redan nu mängden potentiella röster som krävs. Det handlar bara om att mobilisera och få alla dessa som skulle vilja rösta på Örebropartiet att göra det även i riksdagsvalet i konkurrens med S, M, SD.
Kan bli svårt, men kan gå. Senast 2030 är Markus Allard i riksdagen. Men förhoppningsvis redan 2026.
Vill se hur han står och skriker på de övriga partiledarna och de inte svarar på frågorna utan "klagar på tonen"