2026-05-05, 12:44
Medlem
Vart står ÖP i invandringsfrågan.
Citera
2026-05-05, 12:47
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vill man ha samma typ av jippo som man ser i USA så kör på. Hade föredragit en vuxen debatt men vill folk se ett kalle-anka spektakel så kör på.

Kan kanske vara komiskt på kommunal nivå men fan inte på riksnivå.

Vi behöver någon som Allard i riksdagen som piskar de andra politikerna.

Sverige har haft odugliga politiker alldeles för länge nu.
Citera
2026-05-05, 12:48
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Samma gamla trötta NPC-rant om "vänsterliberalismen", sad

Vad i hela friden har detta att göra med vad jag skrev, föreställer du dig?

Det är i princip själva definitionen av populism, ditt jävla mongo

Det är en väsentlig del av det demokratiska systemet att ha folkvalda vars enda mål är att var rabiata i talarstolen och försöka provocera fram reaktioner från riktiga politiker som de kan posta som virala klipp och ljuga om att de blivit misshandlade etc? Måste ha missat den lektionen under samhällsvetenskapen.

Det ger dig ju inga fördelar att undvika innehållet i det jag skrev, samma anklagelser du slänger runt dig är ju norm inom dagens politik, inte undantag. Det finns väldokumenterat och kritiserat inom statsvetenskapen. Men visst, du är en pajas och anser att det är ett argument att tramsa. Lycka till med det.
Citera
2026-05-05, 12:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Nyktra till.

Vilket uttalande är det specifikt som du tycker antyder att jag är berusad?
Citera
2026-05-05, 12:53
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedScorpion
Vart står ÖP i invandringsfrågan.

Mittemellan SD och AfS.
Citera
2026-05-05, 12:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Förutom att ÖP redan har över 12% i flera opinionsundersökningar.

Vilka? Jag vet att den som ÖP beställde själva sa 15 %. Men vilka fler finns det?
Citera
2026-05-05, 12:57
Medlem
BombaySaphires avatar
Slim to none.
Citera
2026-05-05, 13:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det ger dig ju inga fördelar att undvika innehållet i det jag skrev,

Vilket "innehåll"?

1) Din NPC-rant om vänsterliberalismen? Den är 100 % irrelevant och därtill otroligt fånig, så den tänker jag inte diskutera.

2) Din invändning om att man inte kan avfärda det som populism, eftersom det vänder sig till missnöjesröstare? Den är så fundamentalt korkad att det inte finns något att säga.

3) Ditt påstående om att locka missnöjesröstare är en väsentlig del i det demokratiska systemet? VAd ska jag ens säga om något så utvecklingsstört?

Så nej, plutten. Jag undviker inget innehåll, för jag fick något som var innehållslös
Citera
2026-05-05, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det är svårt att säga men ÖP är riktigt populära i Örebro län.

Förmodligen större än vad något annat lokalt parti någonsin varit i Sverige.
Förståeligt när man ser vad de står för och likheterna med SD. Verkar som att Örebroarna bryr sig mer om Örebro än om israel. Alla regioner skulle behöva liknande lokalpartier.
Citera
2026-05-05, 13:25
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vilka? Jag vet att den som ÖP beställde själva sa 15 %. Men vilka fler finns det?

Jag läste fel. Det finns än så länge bara en opinionsundersökning och det är den som Verian/Sifo gjorde.

Varför är det relevant att den var beställd? Resultatet blir inte missvisande för det. Verian/Sifo skulle knappast trixa med siffrorna.
Citera
2026-05-05, 13:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
ÖP har noll chans att få 4% på riksnivå och noll chans att få 12% i Örebro läns valkrets.

Det blir som med AfS första gången de ställde upp, och då hade de 3 st riksdagsledamöter som hoppat över från SD och valarbetade för AfS via riksdagen. Många här på Flashback trodde då att AfS skulle komma in, en del trodde på +6%, sedan kom resultatet = 0,3%, sedan kom nästa vals resultat = AfS backade. 2026 kommer AfS att backa igen.

ÖP kommer att göra samma resa som AfS, med skillnaden att ÖP inte har några riksdagsledamöter som valarbetar för dem i riksdan. Dvs de kommer att landa på högst 0,1%.

Nyktra till.

Man kan säga att ÖP, AfS etc är borgerliga varianter på kommunisternas "bokstavsvänster". APK, KPL, KPLM, KPKL(R) etc.
-Knappast några valvinnare, finns bara för att söndra blockpolitiken.

Om man har lite "förföljelsemani" kan man tro att ÖP är en "trojansk häst" från VPK/Ung Vänster för att splittra SD. Allard har ju varit Ung Vänster tills han bildade ÖP..
Citera
2026-05-05, 13:52
Medlem
Mytenlegendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Vad fan snackar ni om? Örebropartiet fick 15% i Örebro län i en Verian-undersökning vilket betyder att dom kommer in i riksdagen. Örebropartiet har goda chanser att komma in.

Flera undersökningar sa att Hillary Clinton skulle köra över Trump, SD skulle aldrig komma in i riksdagen - med mera.

Verian är när man frågar 3000 personer och man kan anmäla sig som privatperson att vara med. Det är oftast politiskt insatta människor som registrerar sig här eftersom att visa sina siffror här används som propaganda och hjälper folk att välja vilket parti dom ska rösta på för "bästa chansen".

Men i verkligheten säger dessa siffror inget. Det uppskattar inte ett skit eftersom det bara är 3000 människor random från folk som anmäler sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in