2026-05-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Tyskfödd tysk betyder ingenting. Är det en germansk herre? VIT?

Ser ut som en vit, lite blond europee om videon i tråden är äkta.

Men läs tråden, ditt jävla spån. Det är redan konstaterat att det är en, vit infödd tysk det handlar om här.

Kan vi släppa muslim- och invandrarsnacket nu och koncentrera oss på anledningen till denna händelse.

Pappskallar
Citera
2026-05-04, 20:17
Medlem
Enligt tyska medier så mådde han kasst, älskar hundar och varit en ensamvarg. Sviken utav samhället.. nåja livet går vidare…
Citera
2026-05-04, 20:18
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Men läs tråden, ditt jävla spån. Det är redan konstaterat att det är en, vit infödd tysk det handlar om här.

Kan vi släppa muslim- och invandrarsnacket nu och koncentrera oss på anledningen till denna händelse.

Pappskallar

Som du ser skrev jag det i mitt inlägg du citerade
Citera
2026-05-04, 20:26
Medlem
Nyfiken.

Var det en tysk och ett vansinnesdåd av en psykisk sjuk man

ELLER

var det en afghan och ett noggrant planerat terrordåd av judarna?
Citera
2026-05-04, 20:28
Medlem
Steinarrs avatar
Ah, nu såg jag videon.

GM verkar ju helt klart ha något typ av mentalt sammanbrott.
Citera
2026-05-04, 20:28
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
En vit tatuerad 30 åring som beskrivs som psykiskt sjuk utesluter ett politiskt motiv. Människors handlingar kan inte ha flera orsaker samtidigt. Psykisk ohälsa är det enda som gäller här och det hindrar personen från att ha påverkats av ideologier eller haft ett politiskt syfte. Möjligtvis om han haft en annan hudfärg men nu är det en stackars vit german vi talar om.
Tror du glömde /s.
Citera
2026-05-04, 20:42
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Ja, Rakhmat Akilov var ju definitivt ”högerextrem”
Kommer alltid finnas undantag men absoluta majoriteten av dessa händelser är högerextremt våld
Citera
2026-05-04, 20:55
Medlem
Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Skulle det lika gärna kunna ha varit en tysk som körde?

Mycket tveksamt. Det förvånar mig inte det minsta om han som framförde fordonet vanligtvis rider kamel. Då kameler är svåra att finna i Tyskland så blev det bilen!
Citera
2026-05-04, 20:56
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Kommer alltid finnas undantag men absoluta majoriteten av dessa händelser är högerextremt våld

Du har fel.
Muslimer är extremt överrepresenterade:

Källa: https://www.consilium.europa.eu/en/infographics/terrorism-eu-facts-figures/

Edit: högerextremt våld har dessutom minskat mest av alla kategorier senaste 20 åren.

Ni vänstertomtar måste börja lära er hur man läser statistik. Vilket är fakta. Vilket ni har extremt svårt med.
Citera
2026-05-04, 20:59
Medlem
tjallepetters avatar
En tysk vit man ja då är det psykisk ohälsa ensamvarg..
Citera
2026-05-04, 21:04
Medlem
solstrålars avatar
Någon som vet något om offren? Åldrar?
Citera
2026-05-04, 21:22
Medlem
fululfs avatar
...och tråden dör.
Fan vad tragiskt egentligen. Hela Flashback sitter och hoppas på ett islamist-dåd och en gärningsman men mörkare hy. De till och med sprider länkar från kända troll-rasist-sidor som påstår att han var från Afghanistan. När det visar sig att han var en blek tysk, så dör tråden. Inte en tanke till offren. Allt bara handlar om att elda på sin eld. Sprida sina fördomar. Sitt hat.

JAG tycker iallafall att detta är oerhört tragiskt, folk som är ute och njuter av försommaren. Strosar. Och dör. Det hade varit precis lika tragiskt om gärningsmannen hade varit brun. Eller grön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in