Citat:
Ursprungligen postat av
finasteridarn
Jag är lite i samma sits som du TS och har funderat kring detta dom senaste dagarna. Många av dom gamla vännerna har liksom skaffat sina "ordentliga svensson liv", själv är jag inte intresserad utav det. Det gäller väll att man faktiskt ger sig ut och vågar börja prata med människor något jag tänker öva på. Har man tillgång till större städer så finns det ju en hel del evenemang och så vidare, konstutställningar, mindre konserter på klubbar...
Ja öl hjälper med det sociala men man får hålla sig till några stycken kanske... Jag brukar byta instagram med människor jag träffar sen blir det nästan aldrig att man skriver ändå men...
IG funkar bra till sånt som du nämner. Även olika facebook-grupper.
Höll koll på konserter mm via sociala medier förr och bytta då även IG med folk som var taggade på häng.
Problemet blir när man varit utsatt för stalking och kvinnofridskränkning(?) och därtill att man fått sina sociala medier kapade.
Lägg till att någon ständigt försöker göra intrång i mobilen och ID blir kapat.
Ja, du blir ofrivilligt isolerad och du vet inte när det tar slut, eller om det är slut.
Annars många bra tips i tråden. Och just att byta instagram med varandra funkade väldigt bra för mig iaf.