2026-05-02, 15:01
Medlem
FlashbackWojaks avatar
Jo men lite så jag tänker också. Även om man inte skriver så kan man hålla sig lite updaterad till nästa gång man ses och har något att snacka om. Då man har en liten mer hum om vem man har att göra med
Senast redigerad av FlashbackWojak 2026-05-02 kl. 15:04.
Citera
2026-05-02, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
Jag är lite i samma sits som du TS och har funderat kring detta dom senaste dagarna. Många av dom gamla vännerna har liksom skaffat sina "ordentliga svensson liv", själv är jag inte intresserad utav det. Det gäller väll att man faktiskt ger sig ut och vågar börja prata med människor något jag tänker öva på. Har man tillgång till större städer så finns det ju en hel del evenemang och så vidare, konstutställningar, mindre konserter på klubbar...

Ja öl hjälper med det sociala men man får hålla sig till några stycken kanske... Jag brukar byta instagram med människor jag träffar sen blir det nästan aldrig att man skriver ändå men...

IG funkar bra till sånt som du nämner. Även olika facebook-grupper.
Höll koll på konserter mm via sociala medier förr och bytta då även IG med folk som var taggade på häng.
Problemet blir när man varit utsatt för stalking och kvinnofridskränkning(?) och därtill att man fått sina sociala medier kapade.
Lägg till att någon ständigt försöker göra intrång i mobilen och ID blir kapat.
Ja, du blir ofrivilligt isolerad och du vet inte när det tar slut, eller om det är slut.

Annars många bra tips i tråden. Och just att byta instagram med varandra funkade väldigt bra för mig iaf.
Citera
2026-05-05, 13:35
Medlem
FlashbackWojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
Jag är lite i samma sits som du TS och har funderat kring detta dom senaste dagarna. Många av dom gamla vännerna har liksom skaffat sina "ordentliga svensson liv", själv är jag inte intresserad utav det. Det gäller väll att man faktiskt ger sig ut och vågar börja prata med människor något jag tänker öva på. Har man tillgång till större städer så finns det ju en hel del evenemang och så vidare, konstutställningar, mindre konserter på klubbar...

Ja öl hjälper med det sociala men man får hålla sig till några stycken kanske... Jag brukar byta instagram med människor jag träffar sen blir det nästan aldrig att man skriver ändå men...

Hur går det för dig då ? Vi är väl där just nu antar jag. Just runt 30-40 där gemene man blir uppslukad i svensson livet. Har jävligt lätt för att bli vän med 20-25 åringar och 45+. Vet inte om det är för att de är i just den åldern när det där inte har börjat än i ena fallet att det precis har lugnat sig för 45 plusarna. Eller om det är att just de jag söker (vänner runt 30) märker att jag gärna vill bli vänner. Att man blir lite för på kanske. Men känner mig inte alltför på.
Citera
2026-05-05, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackWojak
Tjenare. Som rubriken lyder. Dags att leta lite nya polare och söker tips.

Som backstory kan jag berätta att jag har barndomsvänner som jag hängt med i ca 20+ år. Men efter att ha mått piss en längre tid, Har jag nu jobbat med mig själv och nu fått ordning på mitt liv och märkt att mina "såkallade polare" jag har försöker dra ner mig igen, så jag tänkte leta nya vänner.

Har inge problem att hitta folk att klicka med men det jag undrar är hur fan knyter man kontakten? Oftast träffar man ju en person man klickar med, man ses kanske spontant max 2-3ggr om året. Men leder inte vidare till något djupare.

Är 30+ och alla är så jävla upptagna, inklusive jag själv. Jag har inge problem med att vara ensam men ibland vill man ju bara ha en polare att ta en bärs med o snacka lite utan att det ska bli destruktivt som med "polarna" jag har nu.

Ska man skicka vänförfrågan på facebook? Följa på instagram? Be om snapchat ? Byta nummer ? Försöka planera något ihop direkt på plats ? Vad är normalt. Som sagt var så längesen senast jag skaffade nya vänner så minns inte hur man gjorde.
Äh, jag tycker inte att det är någon idé. Ingen har frågat och man har inte tid. Verkar som att många blir vänner genom jobbet. Jag skiter i AW osv
Citera
2026-05-05, 19:11
Bannlyst
Glöm det. Dagens människor vill inte ha kontakt. Min syrra är en liten supersöt tjej som är väldigt social och träffar folk ideligen överalltifrån och de byter nummer och så men sen anstränger de sig inte för att träffas utan vill hålla kontakten till ett sms en gång i halvåret typ och då skiter hon i det.

Min gissning är att detta beror på att folk är söndertramatiserade pga all brottslighet de utsatts för genom tiden då landet är som det är så ingen vågar lära känna nya folk längre och därför blir de också ensamma. Mao ord självisolerar de av rädsla.
Citera
2026-05-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollgrodus
Glöm det. Dagens människor vill inte ha kontakt. Min syrra är en liten supersöt tjej som är väldigt social och träffar folk ideligen överalltifrån och de byter nummer och så men sen anstränger de sig inte för att träffas utan vill hålla kontakten till ett sms en gång i halvåret typ och då skiter hon i det.

Min gissning är att detta beror på att folk är söndertramatiserade pga all brottslighet de utsatts för genom tiden då landet är som det är så ingen vågar lära känna nya folk längre och därför blir de också ensamma. Mao ord självisolerar de av rädsla.

Eller så är dom jävligt smarta. Titta bara på hur samhället ser ut. Noll gemenskap, solidaritet. Falskhet, yta etc. Det är snarare rena självbevarelsedriften att undvika människor. Dessutom är ju inte alla ensamma. Om du gärna vill tro det. Finns självvald ensamhet. En del trivs helt enkelt bättre på egen hand och med sina hobbies. Finns en viss ängslighet med folk som ska umgås hela tiden, som dom ska vara klistrade i varandra. Samma människor som inte vågar göra ett skit på egen hand,och alltid måste ha en polare eller partner med sig vart än dom går.

Jag förundras snarare över att människor saknar och vill umgås med varandra. Tycker mycket folk idag gått och blivit dumma i huvudet. Så jävla underbara är inte människor. Jag värderar mitt psykiska mående mer. En jävla massa energi tjuvar och folk som vill dra ner en i deras skit.
Senast redigerad av aconitumwolfsbane 2026-05-05 kl. 19:29.
Citera
2026-05-06, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Eller så är dom jävligt smarta. Titta bara på hur samhället ser ut. Noll gemenskap, solidaritet. Falskhet, yta etc. Det är snarare rena självbevarelsedriften att undvika människor. Dessutom är ju inte alla ensamma. Om du gärna vill tro det. Finns självvald ensamhet. En del trivs helt enkelt bättre på egen hand och med sina hobbies. Finns en viss ängslighet med folk som ska umgås hela tiden, som dom ska vara klistrade i varandra. Samma människor som inte vågar göra ett skit på egen hand,och alltid måste ha en polare eller partner med sig vart än dom går.

Jag förundras snarare över att människor saknar och vill umgås med varandra. Tycker mycket folk idag gått och blivit dumma i huvudet. Så jävla underbara är inte människor. Jag värderar mitt psykiska mående mer. En jävla massa energi tjuvar och folk som vill dra ner en i deras skit.
Jojo jag fattar helt vad du menar. Folk är fullständigt körda i roten numera och det ÄR livsfarligt att vara kring dem men det är inte normalt att alltid vilja vara ensam heller utan att vilja träffa folk iallafall någon gång i veckan lr så, är väl genomsnittet. Men ja, du har helt rätt, det går inte att vara kring dem längre. De har blivit så våldsamma, råa, obehärskade, sura för lilla minsta, falska som du säger och mycket mycket mer. Jag fattar, compadre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in