2026-05-05, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Det är skillnad på att bli dömd i domstol i en demokrati och att bli mördad av terrorister.

Hoppas att terroristerna nu får sig en rejäl läxa och ett mycket strängt straff!

Nej de fick inget straff alls utan ingick i israels regering om jag inte minns helt fel.

Så vad som är en terrorist eller inte är väldigt flytande även i demokratiska länder.
Citera
2026-05-05, 10:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Så vad som är en terrorist eller inte är väldigt flytande även i demokratiska länder.

Det stämmer att det inte finns en universell internationell definition av terrorism men den vanliga brukar vara att terrorism är att använda våld mot civila i syfte att uppnå politiska mål. Att civila dör i krig är dock inte samma sak som terrorism utan en olycklig bieffekt. När Israel dödar civila så utreds det och rutinerna ses över etc. När Hamas och Ryssland dödar civila så firar de. Stor skillnad.
Citera
2026-05-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nej de fick inget straff alls utan ingick i israels regering om jag inte minns helt fel.

Folke Bernadotte mördades av Sternligan som var en paramilitär sionistisk terroristorganisation som verkade åren 1940–1948.
Citera
2026-05-05, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Folke Bernadotte mördades av Sternligan som var en paramilitär sionistisk terroristorganisation som verkade åren 1940–1948.

Vad jag minns så blev denna paramilitära gren införlivad i Israels armé.
Det finns en anledning till att vår svenske kung inte besöker Israel.

Så man kanske inte skall höja Israel till skyarna utan vara lite oroad över hur dessa aktivister blir behandlade.
Citera
2026-05-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det stämmer att det inte finns en universell internationell definition av terrorism men den vanliga brukar vara att terrorism är att använda våld mot civila i syfte att uppnå politiska mål. Att civila dör i krig är dock inte samma sak som terrorism utan en olycklig bieffekt. När Israel dödar civila så utreds det och rutinerna ses över etc. När Hamas och Ryssland dödar civila så firar de. Stor skillnad.

Ena dagen terrorist o nästa dag frihetshjälte. Typ som Nelson Mandela eller han den där snubben som leder Syrien nu.

Jag har inte sett att ryssar firar när civila dött.
Dock har jag sett en hel del skit från judar o deras olagliga annekteringar och mördande av civila utanför Israel.
Citera
2026-05-05, 21:01
Medlem
En av de fängslade låtsas ha handbojor på sig i rättssalen trots att han inte har det. Greta Thunberg gjorde likadant när hon deporterades. Och det funkar! Samma personer på Flashback som tror att Mossad utbildar schäferhundar att spåra upp och våldta arabiska muslimska män analt tror att de häktade torteras, eller som detta fall, bär handbojor i rätten. Allt dessa terroristpropagandister med GT i spetsen gör är fejk och ämnat att sprida judehat i den lättlurade kretsen.

https://x.com/Chaim_Yehoshua/status/2051702104469721092
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in