Hur fan kan folk sitta på den jävla skiten frivilligt?
Det tog 4 (
fyra) timmar att uppdatera senast..
Jag är ingen PC-kille. Jag har kört Linux och Mac och sedan i huvudsak jobbat i en MacMiljlö.
Men jag har en Pc. En Dell. Den är partitionerad i i två partitioner. Linux Mint och Windows.
Jag startar den inte så ofta, men då jag gör det så är det 7 av 10 i Linux. Men igår behövde jag Windows som det ca 3 veckor sedan jag startade senast. Då pockade Windows Update på sin uppmärksamhet.
Det var sex rätt stora uppdateringar som skulle in som hette typ
KB5081495 och vägde typ 1,5 Gb styck.
Dom två första laddades ner och installerade på ca 30 min. (Vilket är extremt långsamt enligt mig)
Dom två nästa tog kanske en timme.
Men på de två sista började helvetet..
När det stog ”Laddar ner” stog det 3% och efter ca 7 minuter 6% osv. Tog förfan 2 timmar att ladda ner 2 KBn och sedan försökte den installera dom vilket to ännu längre tid..
Hela jävla torsdagskvällen gick åt att installera en jävla
Windoesdator Hur i helvete kan en uppgradering av OS fortfarande vara så innehelvetes usel när det har fungerat i MacOS och Linux i över 25 år. Även på telefoner fungerar uppdateringar betydligt bättre.
Datormiljö
Intel Core i5 (Rätt ny generation)
16GB ram och 130 GB GB-Partition varav ca 70 GB ledigt)
Nyinstallerade Window 11 i våras (Total nyinstallation.)
Bra bredband och Nätverk.
Knappt använd och väldigt få tredjepatsprogram. Creative Cloud, Photoshop, Illustrator Indesing samt Affinity Studio är stort sätt det enda som är installerat.
.
Likt förbannat tar det fyra timmar att uppdatera en jävla Windowsdator. Trots att den är nyinstallerad knappt varit ute på nätet har väldigt få program installerade.
Hur kan det vara så?
Varför använder folk fortfarande ett sådant skräp?
Vad gör MicroSlope åt haveriet?