2026-05-02, 17:16
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Körsångare med rötter i Thailand och Sydkorea är förmodligen inte muslimer. Det är sannolikt lättare för thailändare och sydkoreaner att innerligt sjunga med i sånger som hyllar den svenska nationalismen på 1800-talet än det är för muslimer att sjunga med i sådana sånger.

Både textbudskapet och sångstilen är fel för muslimska män helt enkelt.
Nu är inte frågan ställd om muslimer specifikt utan om invandrare.
Citera
2026-05-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hur är det möjligt att i stort sett inga invandrare (svarta, bruna) syns till varken i kören eller i publiken?

Är det inte ett monumentalt misslyckande för integrationen?

https://www.svtplay.se/video/KrJXzDR/lunds-studentsangare-5/lunds-studentsangare
Inte integration du snackar om utan assimilation. Alltså du vill att de ska bli som oss
Citera
2026-05-02, 17:52
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Inte integration du snackar om utan assimilation. Alltså du vill att de ska bli som oss

Nej, i såna fall hade jag skrivit ”assimilation”. (Du vet ingenting om vad jag vill för övrigt.)
Citera
2026-05-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Nu är inte frågan ställd om muslimer specifikt utan om invandrare.

Som jag sa, så tror jag att just muslimer är mer ovilliga än många andra invandrargrupper att ställa upp på något så äktsvenskt som studentsång till Valborg och första maj.

Första maj var ju för övrigt på en fredag. Då ska väl muslimerna gå till moskén och tillbe Allah i stället för att sjunga några fåniga svenska studentsånger?
Citera
2026-05-02, 18:18
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Som jag sa, så tror jag att just muslimer är mer ovilliga än många andra invandrargrupper att ställa upp på något så äktsvenskt som studentsång till Valborg och första maj.

Första maj var ju för övrigt på en fredag. Då ska väl muslimerna gå till moskén och tillbe Allah i stället för att sjunga några fåniga svenska studentsånger?
Det som sjungs på första maj är inga studentsånger utan Internationalen....
Citera
2026-05-02, 20:05
Medlem
Citat:
Nej, i såna fall hade jag skrivit ”assimilation”. (Du vet ingenting om vad jag vill för övrigt.)
Integration betyder att en grupp fortsätter att vara som de brukar vara men i en större grupp. Enkelt uttryckt. I dethär fallet så finns det ingen kulturell anspelning på att befinna sig där som en annan kulturell grupp. Den enda mörkhyade som skulle vara där är enbart assimilerade.

- Du vill att achmed ska fortsätta leka achmed antar jag. Lite mera påskuppror o sånt
Senast redigerad av Rogare.pontare 2026-05-02 kl. 20:07.
Citera
2026-05-02, 21:05
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Att någon etnicitet skulle ha lägre IQ än någon annan är rappakalja

Nej det har testats i Danmark de kom fram till att de flesta från MENA är gravt efterblivna. Vilket väl inte ens kan chocka den mest inbitna PK-hjonen.
Citera
2026-05-03, 04:28
Medlem
Citat:
Hur är det möjligt att i stort sett inga invandrare (svarta, bruna) syns till varken i kören eller i publiken?

Är det inte ett monumentalt misslyckande för integrationen?

https://www.svtplay.se/video/KrJXzDR/lunds-studentsangare-5/lunds-studentsangare
Texten är ju väldigt svensk.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in