2026-05-01, 04:37
Medlem
Onanikrems avatar
Klientelet som beställer Foodora är nog mest de som äter pizza, hamburgare och ev. sushi. Tror inte det skulle löna sig ha stekefläsk med löksås eller biff bourgogne på menyn till exempel.

De har hittat en marknad med kunder som varken orkar laga mat eller gå utanför dörren.
Citera
2026-05-01, 05:00
Medlem
KalleXs avatar
Beror säkerligen på vilken ort du befinner dig i.
I den mindre ort jag bor i så finns det ganska många andra restauranger på foodora som erbjuder annat än basic pizza, hamburgare och sushi.
-Asiatiskt, tacos, grillat, husman, kebab, pasta, mackor.
Citera
2026-05-01, 06:02
Medlem
En bättre restaurang vill inte överlåta ansvaret för maträtten den sista sträckan till en indier på moppe. Det kan ju hända vad som helst. Risk för dålig recension.
Senast redigerad av MMBM 2026-05-01 kl. 06:20.
Citera
2026-05-01, 09:29
Medlem
Klas-Vegass avatar
Den enda jag vet som använder foodora är en incel (sitter bara hemma och spelar spel) som lever på socialbidrag. Han brukar beställa 3 st. och frysa in två för att motivera priset.
Detta tar han dessutom på klarna.

Det är helt enkelt kundgruppen. Sushi föreställer jag mig vara en annan kategori.
Citera
2026-05-01, 12:41
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Den enda jag vet som använder foodora är en incel (sitter bara hemma och spelar spel) som lever på socialbidrag. Han brukar beställa 3 st. och frysa in två för att motivera priset.
Detta tar han dessutom på klarna.

Det är helt enkelt kundgruppen. Sushi föreställer jag mig vara en annan kategori.
Villken urvalsgrupp! Ditt resonemang är helt klart statistiskt hållbart.
Citera
2026-05-01, 19:26
Avstängd
VinterMuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleX
Beror säkerligen på vilken ort du befinner dig i.
I den mindre ort jag bor i så finns det ganska många andra restauranger på foodora som erbjuder annat än basic pizza, hamburgare och sushi.
-Asiatiskt, tacos, grillat, husman, kebab, pasta, mackor.
På min stad bara skräpmat.
Citera
2026-05-02, 09:47
Medlem
Sladdarens avatar
Foodoras utbud känns för begränsat – varför mest pizza, hamburgare och sushi?

Ingen aning, men med "fine dining" är det väl ganska stor risk att det inte ger rättvisa för smak och konsistens, eftertillagningstid, samt separation av ingredienserna och turordningen av förrätt, huvudrätt osv om det ska färdas med ett bud inkl att foodora ska ju ta sin avgift ochså
Citera
2026-05-03, 09:37
Moderator
manamanahs avatar
Köksredskap och inköpsställen --> Restauranger, barer och nattklubbar
/Moderator
Citera
2026-05-03, 14:45
Medlem
Det beror ju på vilken stad du bor.
Citera
2026-05-04, 16:41
Medlem
Clas-Ohlson80s avatar
Hade gissat att det berott på vilket utbud som finns på orten men att döma av övriga svar i denna tråd har jag fel. I Danderyd erbjuder Foodora i princip enbart hemleverans av sushi, pizza, hamburgare och godis.
Citera
2026-05-04, 16:49
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterMugg
Pizza, hamburgare och sushi är inte den bästa maten. Varför finns det inte andra restauranger som lagar andra typer av mat?
Det finns massor av restauranger som lagar andra typer av mat. Deras kunder vill inte ha den hemkörd av en sunkig indier på en moppe som ser ut som en obäddad säng på en sophög.

Jag tar hellre en fem minuters promenad, beställer och tar en öl medan jag väntar på min take away.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in