Citat:
Ursprungligen postat av
Turkmostafa
varför tog du upp t-shirt, shorts och foppatofflor?
Skulle inte tro det dom människor jag snackar om är snobbig knappast vikingar och dom kommer från en snobbig skola inte vikingaby hyddor som byggt landet?
Gemene man och kvinna i Sverige klär sig inte direkt fisförnämt. Det har klagats mycket på FB om hur illa folk klär sig. I övrigt är arbetsplatser och organisationer generellt sett mer hierarkiskt platta än i många andra länder, och man har inte heller den auktoritetstro som finns annorstädes. Sannolikt kopplat till decennier av socialdemokrati. På tal om auktoritet så har alla äldre som jag pratat med om saken (i mitt jobb) i efterhand tyckt att allt det där var rent nonsens, att man skulle nia, använda titlar, niga och utan ifrågasättande bara göra som man blev tillsagd.
Du känner säkert till jantelagen som råder i Sverige = du ska inte tro att du är nåt. Snobberi är vedervärdigt, men jantelagen är förhatlig.
Jag vet inte var du bor, lever och verkar, men fisförnämhet är inget som är utbrett i Sverige, men kanske finns inom vissa begränsade områden.