Citat:
Ursprungligen postat av
KamerunHunter
Om du kan ligga ute med lite pengar, så köp en lättkörd hoj och sälj den när du klarat uppkörningen.
Det är möjligt att de kan ta viss hänsyn till hojen du har, men jag hade inte räknat med det. Och det kommer bli svårare. Sätter du ner fötterna på lågfarten kommer du inte kunna ursäkta dig med att hojen är svårkörd.
Och som privatist så är risken rätt stor att du kommer kugga första uppkörningen. Så om du då ska hyra en hoj så får du räkna med att behöva hyra igen. Därför råder jag dig till att köpa om du har ekonomi till det.
Varför måste du hyra skåpbil? Känner du ingen som kör motorcykel som kan hjälpa dig med transporten?
Körde du med egen hoj eller skolehoj? Lite svårt att köpa nu en vecka innan provet, har varken råd eller plats för det. Kuggar jag så får jag skjuta upp skiten tillsvidare, tappat suget ändå, skitbyråkrati som måste göra allt 10 gånger dyrare och svårare "för nollvisionen".
Sätter inte riktigt ner fötterna, men ser fult ut ungefär som i den videon:
https://m.youtube.com/watch?v=jMqx-xvvsk8&pp=ygUYQ3VzdG9tIGhvaiBtYW7DtnZlcmJhbmFu
Inte ens en trafiklärare med tusentals timmar på mc klarar det. Har samma problem, liten svängradie, händerna kläms i tanken i full styrsväng, och svårt att motluta när man är framlutad i sportposition, och lite för snabbt spec i vändningen. Nu fick jag veta att provförrättarna i Uppsala är mycket snälla, så får hoppas de ser förbi.
Min handledare än en gammal gubbe i Lidingö, kan inte vara med hela dagen där. Även om han kan så skulle han vilja ha betalt för det, blir mycket dyrare än skåpbilen.