2026-04-29, 09:27
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kan aldrig tänka mig att polisen skulle använda sig av vadderade kuvert, hade kommit i enkelt vitt kuvert om det varit äkta.
Det är så klart inte Polismyndighetens bruna vadderade kuvert med frimärke. Men de har tagit ut läkemedlen, lagt i sin lapp och skickat vidare den ursprungliga försändelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Polisen skickar alltid rek.brev för att försäkra sig om att du mottagit det.

Nej, det gör de verkligen inte. Jag har mottagit en hel drös och ytterst få, om ens något, har varit rek. Vill de försäkra sig om att man har koll på läget så knackar de på.

Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Jag säger fejk.
I brevet från "Polisen" står det ju att försändelsen är förverkad.

Då är det ju omöjligt att du får försändelsen 2 dagar efter haha.

Om jag förstått trådstarten rätt så har han gjort tre olika beställningar varav bara två kommit fram. Det här är den tredje.

Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Förstår att det känns olustigt, men lol på brunt, vadderat kuvert! Polisen använder naturligtvis polisens kuvert, vita och förtryckta med polisens vapensköld.

Polisens brev är heller inte skrivna som uppsatser, utan har en layout som påminner mer om fakturor med tydlig information om vem som håller i ärendet, signerat och med uppmaningen att du ska ta kontakt och ge din syn på saken.

Ingen anledning att noja alltså, men trist att du blev blåst. Outa säljaren så att andra kan undvika kräket.

De har självklart inte resurser eller vilja att starta utredningar gällande alla sådana här fall, man har ju inte ens gjort något olagligt.

Förstår du hur många paket som tas?
2026-04-29, 10:41
Medlem
Tippar på att polisen har förfrankerade kuvert utan frimärke, sen känns vadderat kuvert väldigt konstigt.

Det är inte så att de återanvänt kuvert som grejerna låg i?
2026-04-29, 12:08
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
De har självklart inte resurser eller vilja att starta utredningar gällande alla sådana här fall, man har ju inte ens gjort något olagligt.

Förstår du hur många paket som tas?

Ja du, jag gissar att paketen som tas är bra många fler än antalet gånger en polis har ångat upp ett misstänkt knarkkuvert och växlat drogerna mot moralkakor i form av ett brev som inleds med ”Hej!”

Vill du bara skrämmas eller är du lite bakom flötet?
2026-04-29, 12:11
Medlem
Kalaskula544s avatar
Falskt, polisen skickar ej i sådana kuvert.
2026-04-29, 12:28
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Det är så klart inte Polismyndighetens bruna vadderade kuvert med frimärke. Men de har tagit ut läkemedlen, lagt i sin lapp och skickat vidare den ursprungliga försändelsen.

Nej. Så får det inte går till. Om du råkar ut för det har du nog blivit lurad.

Nu pysslar jag inte med droger, och beställer inte olagliga saker online, men det är för många felaktigheter för att detta ska vara trovärdigt.

Ärendenummer saknas, samt att man inte får bryta postgången så etc.

Antingen försöker du försvara en bluff, eller är lurad själv.
2026-04-29, 12:49
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Tråden om förlorade drogförsändelser. /låst
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in