2026-04-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Berätta vart alla nattvakter sitter?
Har gröna lund vakter på natten? Mall of scandinavia? Har alla centrum i Stockholm vakter på natten eller är det tomt?

Ni som är nattvakter vart sitter ni?
Trivs ni? Bra och dåligt med yrket?
1-2 oftast, på bryggan, fyllebingen, eller så går man runda.
Citera
2026-04-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja det har dom. Dom brukar övernatta i små rum där dom oftast sitter och virkar. Brukar förekomma en hel del bridge och canasta när det är dött.
Det är exakt så jag föreställt mig den sortens förvärvsliv. De gånger jag tänkt på att det existerar. Typ just nu och någon annan gång.

Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Nattvakterna ersattes av larm för 30, 40 år sen, sett ur det stora hela.

Just denna sort av jobb kan låta fullständigt efterblivet, men sett till annat inom bevakningsbranschen idag, så kan det vara förhållandevis OK.

Med det sagt, utbilda er och håll er borta från denna yrkeskategori, rekommenderar ingen längre att ha med något som har med det att göra.
Kan du utveckla detta ytterligare? Varför avråder du?
Citera
2026-05-01, 13:54
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Kan du utveckla detta ytterligare? Varför avråder du?

Extremt kortfattat;

Det är otacksamt, fiffel och båg, siffror är det som är det enda som har betydelse.

Det finns säkert fortfarande några inbitna som skulle förneka att det inte är ett skityrke, men efter över 15 år nu kan jag erkänna att det gått utför enormt, och skulle inte rekommendera någon att ha något med bevakningsbranschen att göra, varken som betalande för tjänster eller arbetssökande, det är i mångt och mycket fullständigt oseriöst.
Citera
2026-05-01, 13:59
Medlem
Citat:
Extremt kortfattat;

Det är otacksamt, fiffel och båg, siffror är det som är det enda som har betydelse.

Det finns säkert fortfarande några inbitna som skulle förneka att det inte är ett skityrke, men efter över 15 år nu kan jag erkänna att det gått utför enormt, och skulle inte rekommendera någon att ha något med bevakningsbranschen att göra, varken som betalande för tjänster eller arbetssökande, det är i mångt och mycket fullständigt oseriöst.
Ok. Man känner nästintill aldrig till om man betraktar som utomstående. Därav frågan.
Känner igen från många yrken/branscher att det går utför och det beror väl på att allt ska köpas till minsta möjliga pris nu. Till slut brister det. På golvet.

Uppskattar du delar med dig av din uppfattning. Många gör ogärna.
Citera
2026-05-01, 23:21
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Ok. Man känner nästintill aldrig till om man betraktar som utomstående. Därav frågan.
Känner igen från många yrken/branscher att det går utför och det beror väl på att allt ska köpas till minsta möjliga pris nu. Till slut brister det. På golvet.

Uppskattar du delar med dig av din uppfattning. Många gör ogärna.

Det är högst beklagligt vad som blivit, pengarna styr, det gäller inte bara arbetsgivarna utan beställarna med som skapat sitauationen som är.

Jag arbetar själv delvis i röran och det är inget jag är stolt över att vara en del av. Vill du veta mer specifikt om något kan vi ta det via PM.
Citera
2026-05-01, 23:26
Medlem
Citat:
Det är högst beklagligt vad som blivit, pengarna styr, det gäller inte bara arbetsgivarna utan beställarna med som skapat sitauationen som är.

Jag arbetar själv delvis i röran och det är inget jag är stolt över att vara en del av. Vill du veta mer specifikt om något kan vi ta det via PM.
Jag säger som Sybil i fawlty towers; don't we all , don't we all....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in