2026-05-07, 21:26
Medlem
glimmandes avatar
I dagsläget är Silex rejält övervärderat. De kommer växa kraftigt de närmsta åren och tjäna bra med pengar. Men det går liksom inte att leva upp till PE-tal på 100. Handlar ändå om fysisk produktion där man inte kan skala hur snabbt som helst. Sett till framtidsutsikterna så tycker jag man med viss optimism kan motivera runt 100 kr idag och dagens aktiepris om säg 3 år om allt går på räls för dem.
Citera
2026-05-07, 22:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Påpekade bara att det inte finns någon risk att nåt kinesiskt företag konkurrerar ut dem. Skälet till varför de gjorde sig av med det kinesiska ägandet är ju att det skapade problem med de amerikanska kunderna då USA och EU sedan några år jävlas med kinesisk-ägda företag.
Du påpekar bara. Men talar i egenskap av investerare.
Citera
2026-05-08, 20:15
Medlem
Bunnys avatar
Aktien har idag varit upp och vänt på 362,5 kr. Det är nästan 350% från teckningskurs. Känns som 2021 igen 😬
Citera
2026-05-09, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Om någon undrar fick man inte full teckning som "institutionell investerare" heller. Gick in på mininum på 14000 och fick 570 st. Ändå okej med tanke på att jag mest använde kreditutrymme för att komma upp i nivån och inte behövde ligga likvid. Sålde det mesta på 150 %, men kommer hålla en observationspost.

Avanza listade 7 ägare redan på förmiddagen, galet om den siffran är korrekt.

Exakt samma som mig, sålde på 175 dock..
Citera
2026-05-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.AcEle
Exakt samma som mig, sålde på 175 dock..

Kommer studsen i EM eller imorgon?
Citera
2026-05-12, 14:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Kommer studsen i EM eller imorgon?

Överskattad och övervärderad aktör. En liknelse med denna är Sivers. Där såg vi hur det gick efter några veckor.
Citera
2026-05-13, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Överskattad och övervärderad aktör. En liknelse med denna är Sivers. Där såg vi hur det gick efter några veckor.

Well,

Sivers gjorde svandyk från 33 till 26 och från 37 till 29 ... nu 43... så...

Jag vet inte vad man ska tro mer än att det förmodligen INTE kommer bli som alla tror. Ser väl 400kr och ingen fattar någonting,
Citera
2026-05-14, 20:50
Medlem
Alla jag känner som köpt denna aktie verkar vara inne för kort sikt finns det någon här inne som har siktet på.att äga aktien flera år?
Citera
2026-05-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

update: sivers 72.90 .... hörs
Citera
2026-05-25, 17:38
Medlem
Twitterturkens avatar
Extremt riskfylld investering, kan gå hur högt som helst men kan också kollapsa.

Klart man är lite sugen men kan lika bra bli en framtida Fingerprint och då gäller det att hoppa av i rätt tid, precis när Johnny och Conny iklädda varselkläder har börjat intressera sig för aktien.
Citera
2026-06-16, 12:13
Medlem
DenverAirports avatar
Nu har Salix noterats också. Rörigt.
Citera
2026-07-09, 17:50
Medlem
Som tillväxtfaktor nämns Silex stora exponering mot AI och DC. Vet någon vad som avses? Är det Mems-baserade optiska switchar, som utvecklades på 90-talet och används som automatiserade korskopplare i DC, som man tänker på?

Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Fem skäl att teckna enligt EFN

Är det bara hos Avanza man kan teckna? Ser den inte hos Nordnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in