2026-04-30, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
SD sitter inte i regeringsställning. Hur mycket sossar mfl på sociala medier än påstår det.

Och det du skriver stämmer ej heller:
https://lakartidningen.se/nyheter/sd-vill-satsa-miljarder-pa-tandvard-for-de-som-ar-svenska-medborgare/

Sd har enormt inflytande som största parti i regeringsunderlaget och har alla möjligheter att pressa fram vad man kräver och önskar. Men har prioriterat helt andra saker för enorma pengar med 350-400 miljarder i underskott efter dessa 4 år, tidigare s-regering gick plus ska då noteras också.

Exakt VAD som jag skriver stämmer inte. Det gör det helt klart, jag har egen erfarenhet och många i min omgivning jag ser det för själv. Jag är väl påläst om systemet. Det är du som inte vet något om detta antagligen.
Citera
2026-04-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmjuk
Sd har enormt inflytande som största parti i regeringsunderlaget och har alla möjligheter att pressa fram vad man kräver och önskar. Men har prioriterat helt andra saker för enorma pengar med 350-400 miljarder i underskott efter dessa 4 år, tidigare s-regering gick plus ska då noteras också.

Exakt VAD som jag skriver stämmer inte. Det gör det helt klart, jag har egen erfarenhet och många i min omgivning jag ser det för själv. Jag är väl påläst om systemet. Det är du som inte vet något om detta antagligen.

Din argumentation är således anekdotisk. Och du har bevisligen inte läst min länk.
Citera
2026-04-30, 15:08
Avslutad
Citat:
Din argumentation är således anekdotisk. Och du har bevisligen inte läst min länk.

Exakt VAD jag skriver stämmer inte. Har du inget att komma med? Du säger att så är fallet, berätta då vad som inte stämmer eller så erkänner du att det stämmer helt.
Senast redigerad av Kattmjuk 2026-04-30 kl. 15:14.
Citera
2026-04-30, 15:11
Medlem
Citat:
Exakt VAD jag skriver stämmer inte. Har du inget att komma med? Du säger att så är fallet, berätta då vad som inte stämmer eller så erkänner du att det stämmer helt.

Om du läser i min länk (eller bara så enkelt som att fråga AI) så ser ut att SD inte hade några förbehåll som du påstår vad gäller tandvårdsreform.
Citera
2026-04-30, 15:14
Avslutad
Citat:
Om du läser i min länk (eller bara så enkelt som att fråga AI) så ser ut att SD inte hade några förbehåll som du påstår vad gäller tandvårdsreform.

Det är ju med sd som klart största partiet i regeringsunderlaget detta nu införts och vi kan se resultatet efter 4 års tid på sig.

Du hänvisar till en artikel från innan något infördes. Sedan har en mycket liten del införts, samtidigt som unga fått dyrare tandvård, avtals/frisktandvård har sagts upp som fungerade bra för väldigt många. I det nya systemet ingår inte undersökning, röntgen, tänderna bortom tand fem som är dom stora tänderna många har problem med osv. Det är fakta det.

Det är jättedåligt och ett enormt svek. 2 undersökningar utan vidare åtgärder blir 2500 kronor vilket är svindyrt. I frisk och avtalstandvården ingick allt detta för alla tänder, även kronor, rotfyllningar med mera. Sds variant har försämrat för väldigt många och är direkt lögnaktig och vilseledande och jo, sd är fullt ansvariga för sin politik och sina misslyckanden.
Senast redigerad av Kattmjuk 2026-04-30 kl. 15:17.
Citera
2026-04-30, 15:26
Medlem
Hittar inget om förbättringar för personal som jobbar inom omsorgen.
Citera
2026-04-30, 16:40
Medlem
Citat:
Det är ju med sd som klart största partiet i regeringsunderlaget detta nu införts och vi kan se resultatet efter 4 års tid på sig.

Du hänvisar till en artikel från innan något infördes. Sedan har en mycket liten del införts, samtidigt som unga fått dyrare tandvård, avtals/frisktandvård har sagts upp som fungerade bra för väldigt många. I det nya systemet ingår inte undersökning, röntgen, tänderna bortom tand fem som är dom stora tänderna många har problem med osv. Det är fakta det.

Det är jättedåligt och ett enormt svek. 2 undersökningar utan vidare åtgärder blir 2500 kronor vilket är svindyrt. I frisk och avtalstandvården ingick allt detta för alla tänder, även kronor, rotfyllningar med mera. Sds variant har försämrat för väldigt många och är direkt lögnaktig och vilseledande och jo, sd är fullt ansvariga för sin politik och sina misslyckanden.

Du är en typisk sosse av idag. Skyller på SD när det är M som styr.
Citera
2026-04-30, 17:13
Avslutad
Citat:
Du är en typisk sosse av idag. Skyller på SD när det är M som styr.

Nej, sd har minst lika mycket makt. Man är klart största parti i regeringsunderlaget och har enorm tyngd med sin stora andel av regeringsunderlaget för att skapa majoritet. Naturligtvis kan man kräva och få igenom väldigt mycket genom den positionen. Här har man helt misslyckats dock som sagt och det är direkt lögnaktigt och vilseledande minst sagt.

Istället har man kastat pengar på massa annat som inte gynnat vanligt folk det allra minsta och orsakat underskott på 350-400 miljarder på dessa 4 år. Senaste regeringarna innan har gått plus ska då noteras. Ändå trots detta slöseri och enorma resurser så har ytterst lite/inget gått till förbättringar för vanligt folk men väldigt mycket till dom rikaste och mest välbesuttna i samhället.
Citera
2026-05-04, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Om du inte vill att sossarna ska komma tillbaka så hoppas jag att du röstar på ett av Tidö-partierna. Som jag gör.

Problemet är att SD som tidigare var ett parti som inte brydde sig om andra partiers åsikter utan levererade stor del av befolkningens verklighet när man valde sina sakfrågor. Detta parti har i mångt och mycket tappat sin vassa tunga och rättat in sig i ledet.

Jag vill ha ett SD som säger att en spade är en spade. Partiet måste ha Sverige i fokus och inte prata om vare sig Ukraina eller Israel, man ska förklara sin plan gällande EU och hur man ska ta sig ur DCA-avtalet. Frågorna i Sverige måste prioriteras.
Citera
2026-05-04, 17:49
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbslampan
Problemet är att SD som tidigare var ett parti som inte brydde sig om andra partiers åsikter utan levererade stor del av befolkningens verklighet när man valde sina sakfrågor. Detta parti har i mångt och mycket tappat sin vassa tunga och rättat in sig i ledet.

Jag vill ha ett SD som säger att en spade är en spade. Partiet måste ha Sverige i fokus och inte prata om vare sig Ukraina eller Israel, man ska förklara sin plan gällande EU och hur man ska ta sig ur DCA-avtalet. Frågorna i Sverige måste prioriteras.

Vad ska du rösta på i valet i höst?
Citera
2026-05-05, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad ska du rösta på i valet i höst?
Helt ärligt så har min inställning till val förändrats senaste 15 åren. Tror tyvärr att det inte spelar någon roll.
EU tar mer och mer makt från oss. Vad man än röstar på med dessa jävla papperslappar som är omöjliga att spåra när man väl lag lappen i en papplåda, det säger en del.
Varför inte ett val där min röst går att spåra och blockchain sköter säkerheten och jag bör ju kunna rösta med mitt bank-id i en vallokal om man nu är rädd för att andra ska påverka mig, hota mig.

Så vad ska jag rösta på? Idag lutar det åt det minst dåliga och det är SD, AFS eller varför inte Örebropartiet.

Men min syn på politiken är den är girig och egoistisk. Och vem bestämmer egentligen.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in