2026-04-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingaben
Du får givetvis ifrågasätta andra människors behov av benso hur mycket du vill.
Tack, det var generöst av dig.
Citera
2026-04-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Lyssna inte på den här konspirationsteoretikern.

Ja, dig ska man lyssna på. Du har säkert gått igenom hela FASS. Sån slav till Big Pharma.
Citera
2026-04-29, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Många slutar med ssri utan problem alls. Sen om man är en känslig bög visst, men det ska inte jämföras med avtändningar/abstinens av benso / opi

För att svara på din fråga ts, jag har aldrig någonsin upplevt eufori av benso snarare tvärt om. Särskilt som nykter.

Kan man hantera att ta Benso vid behov så får man ingen avtändning. Men visst, knapra på SSRI ni.
Alla är faktiskt inte pundare, bara för att många i din närhet är det.

Kan man hantera benso, är den överlägsen som medicin.
Citera
2026-04-29, 20:38
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Kan man hantera att ta Benso vid behov så får man ingen avtändning. Men visst, knapra på SSRI ni.
Alla är faktiskt inte pundare, bara för att många i din närhet är det.

Kan man hantera benso, är den överlägsen som medicin.

Har jag på något sätt hävdat att alla är pundare? Konstig slutsats du drar. Så är inte fallet i alla fall.

Säger inte att SSRI är bra på något sätt i längden men att hävda att det är kommer vara ett rent helvete att sluta stämmer inte för många. Men om man mår mentalt dåligt, har mentala problem eller är väldigt känslig så kan det nog vara jobbigt såklart.

Jag har inte ångest så benso fungerar inte på mig eller ger inget positivt iaf.
Citera
2026-04-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag lever med ångest och stark sådan får setralin utskrivet samt Propavan. Igår tog jag en xanor och fick direkt en eufori känsla. Vi som lever med ångest samt annat skit behöver denna medecin men läkarna skriver ej ut det.

Har någon annan av er upplevt eufori utav benso?

Jag upplever eufori om jag tar benso när jag har mycket ångest det blir en riktig befrielse
Citera
2026-04-30, 21:18
Medlem
Jag har blivit euforisk av flera sorters benso. Flunitrazepam, alprazolam, flutoprazepam och klonazolam. Har väl mest mild vardagsångest, svårare ibland.
Ibland funkar det tvärtom och man blir snarare deppad.
Citera
2026-05-05, 13:23
Medlem
Stor-Franks avatar
Nej jag har aldrig upplevt någon eufori på nån slags benzo.

Jag tycker det är skönt att ta udden av ångest och bli "normal" men absolut ingen eufori.
Det är väldigt få droger öht som gett mig det genom åren.
Citera
2026-05-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag lever med ångest och stark sådan får setralin utskrivet samt Propavan. Igår tog jag en xanor och fick direkt en eufori känsla. Vi som lever med ångest samt annat skit behöver denna medecin men läkarna skriver ej ut det.

Har någon annan av er upplevt eufori utav benso?

Japp, tar jag benso när jag är rejält ångestladdad känns det som Eurofori när det bara släpper
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in