2026-04-28, 14:48
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Sup ordentligt en tid, och ta dig sedan till en beroendemottagning och lägg in dig. Då kommer du att få för att kunna landa.
Vill ej behöva missbruka förstår bara inte varför dom inte hjälper mig. Setralin dödar 60 procent av ångesten resten får man leva med. Därför jag hade behövt en annan medecin.
Citera
2026-04-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Vill ej behöva missbruka förstår bara inte varför dom inte hjälper mig. Setralin dödar 60 procent av ångesten resten får man leva med. Därför jag hade behövt en annan medecin.
Om du hade blivit av med 100 % av ångesten hade du haft någon som helst anledning då att ta itu med orsakerna till den? Om man har feber och tar febernedsättande medicin så slipper man feber. Men som du kanske förstår är det ingen lösning.
Citera
2026-04-28, 15:01
Medlem
Citat:
Vadå hjälper dig? Tror du att de hjälper dig genom att skriva ut benso? Ta tag i dina problem istället för att jaga genvägar som kommer leda dig i fördärvet
Citera
2026-04-28, 15:05
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benflis
Vadå hjälper dig? Tror du att de hjälper dig genom att skriva ut benso? Ta tag i dina problem istället för att jaga genvägar som kommer leda dig i fördärvet
👍
Citera
2026-04-28, 15:06
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benflis
Min moster har stesolid utskrivet vad är skillnaden på mig och henne egentligen?
Citera
2026-04-28, 15:38
Medlem
Citat:
Har också Sertralin och den är väl OK, som du säger tar den bort de värsta dalarna (och kanske topparna).

Men vi får nog lära oss leva med detta, hitta andra sätt. Mindfulness (meditation) är en sådan teknik som fungerade bra för mig, i kombination med medicinering. Allra bäst vore det med samtalsterapi också, men det får man bekosta själv tyvärr.

Mer mediciner är inte vägen framåt.
Citera
2026-04-28, 17:27
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Problemet är att dom inte kan. Det finns ingen hjälp i Benzo som håller i sig utan det är bara temporärt och sen slåss du mot ett värre och värre beroende som ger mindre och mindre lindring tills det tillslut bara är ångest och AT kvar.

Ångest mm går att ta sig ur tillsammans med läkare, inte bara SSRi utan andra terapiformer. Problemet med ångest enligt mig är att den ger en ett "allt eller inget, nu eller aldrig" perspektiv just pga hopplöshetskänslorna. Att man mår litet bättre, sen litet sämre men inte lika, sen litet bättre osv är svårt att få grepp om när man mår som värst. Benzo ger en direktlösning, NU. Ingen ångest, allt toppen - men till ett så enormt dyrt pris att det är svårt att få grepp om när man sitter i det och därför blir man arg för att läkaren inte ger en den här underdrogen hela tiden.
Man saknar ett längre perspektiv för att ångesten tvingar in en i det här paniska nuet.

Lita på din läkare, fråga om alternativa former av terapi via vården. Ta hjälp av familj och polare för att hitta dom.
Citera
2026-04-28, 17:59
Medlem
Kasta Sertralinet. Sjukt att folk går på dessa gift, som kommer fucka dina signalsubstanser för lång tid framöver. Glöm inte att de har rejäla avtändningar när du ska sluta också. Men då kallas det självklart för något finare som 'utsättningssymtom''

Det är betydligt bättre att gå på Benzo vid behov. Än att knapra giftiga SSRI-preparat.

Kruxet är att inte många klarar av att bara ta Benzo vid behov. Klarar du det så är de fantastiska läkemedel.

Börja meditera och ha Benzo vid behov om du kan. Skippa allt annat skräp som staten vill trycka i dig med dessa SSRI preparat.

Du kommer ångra dig om du tar dem länge.
Senast redigerad av blaha95 2026-04-28 kl. 18:03.
Citera
2026-04-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Passa dig, det där kan snabbt bli ett svårt missbruk. Ta i stället itu med orsakerna till din ångest. Jag har haft bensodiazepiner utskrivet som medicin i flera decennier, men aktar mig för att ta dem. Ibland gör jag det eftersom det blir outhärdligt, speciellt när jag måste sova. Om jag blir sömnlös är det stor risk för inläggning. Att känna sig euforisk är inget jag gör anspråk på. Jag ifrågasätter att du ens har så svåra problem om du känner dig så. Jag känner mig bara lättad, ungefär som om jag har undsluppit dödens käftar.

Ju mer ångest någon har, desto starkare eufori tenderar dem att känna när de tar benso.
Citera
2026-04-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingaben
Ju mer ångest någon har, desto starkare eufori tenderar dem att känna när de tar benso.
Jag pratar inte om knarkare, trots forumdelen.
Citera
2026-04-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Kasta Sertralinet. Sjukt att folk går på dessa gift, som kommer fucka dina signalsubstanser för lång tid framöver. Glöm inte att de har rejäla avtändningar när du ska sluta också. Men då kallas det självklart för något finare som 'utsättningssymtom''

Det är betydligt bättre att gå på Benzo vid behov. Än att knapra giftiga SSRI-preparat.

Kruxet är att inte många klarar av att bara ta Benzo vid behov. Klarar du det så är de fantastiska läkemedel.

Börja meditera och ha Benzo vid behov om du kan. Skippa allt annat skräp som staten vill trycka i dig med dessa SSRI preparat.

Du kommer ångra dig om du tar dem länge.
Lyssna inte på den här konspirationsteoretikern.
Citera
2026-04-28, 18:54
Medlem
Benzo kommer äta upp dig..
Kom inte o säg sen att du inte blev varnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in