Citat:
Ursprungligen postat av
at0m3n
Vill ej behöva missbruka förstår bara inte varför dom inte hjälper mig. Setralin dödar 60 procent av ångesten resten får man leva med. Därför jag hade behövt en annan medecin.
Problemet är att dom inte kan. Det finns ingen hjälp i Benzo som håller i sig utan det är bara temporärt och sen slåss du mot ett värre och värre beroende som ger mindre och mindre lindring tills det tillslut bara är ångest och AT kvar.
Ångest mm går att ta sig ur tillsammans med läkare, inte bara SSRi utan andra terapiformer. Problemet med ångest enligt mig är att den ger en ett "allt eller inget, nu eller aldrig" perspektiv just pga hopplöshetskänslorna. Att man mår litet bättre, sen litet sämre men inte lika, sen litet bättre osv är svårt att få grepp om när man mår som värst. Benzo ger en direktlösning, NU. Ingen ångest, allt toppen - men till ett så enormt dyrt pris att det är svårt att få grepp om när man sitter i det och därför blir man arg för att läkaren inte ger en den här underdrogen hela tiden.
Man saknar ett längre perspektiv för att ångesten tvingar in en i det här paniska nuet.
Lita på din läkare, fråga om alternativa former av terapi via vården. Ta hjälp av familj och polare för att hitta dom.