2026-04-27, 21:56
Medlem
Efter att ha börjat med råkost (råa ägg, rått kött etc) så tänkte jag ta rådet från råkostförespråkaren att äta en mindre mängd råhasch istället för att röka det.

Det känns som att jag slösat bort enormt mycket hasch genom att röka det, när äteffekten är mycket bättre, starkare, mer varkatig men inte övermäktigande, och man besparar lungorna helt!

Från att röka ca 10 gram i veckan till att nu äta kanske 1g veckovis. Jag äter det med opastöriserad ost, hade jag tillgång på opastöriserad mjölk hade det nog blivit en milkshake med hasch (till vad magen tål).

Är "att röka" cannabis från en kultur som missförstod haschet som med fördel ska ätas i små mängder? Har ni också slutat helt med att röka det, eftersom det kanske är det enda ohälsosamma med hasch egentligen?

Skulle hasch kanske bli lagligt ifall man förstod att det bara ska ätas för att vara hälsosamt?

Källa: https://aajonus.net/qa-of-march-16-2008?s=marijuana&pos=71564
Senast redigerad av veffor 2026-04-27 kl. 21:59.
Citera
2026-04-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veffor
Efter att ha börjat med råkost (råa ägg, rått kött etc) så tänkte jag ta rådet från råkostförespråkaren att äta en mindre mängd råhasch istället för att röka det.

Det känns som att jag slösat bort enormt mycket hasch genom att röka det, när äteffekten är mycket bättre, starkare, mer varkatig men inte övermäktigande, och man besparar lungorna helt!

Från att röka ca 10 gram i veckan till att nu äta kanske 1g veckovis. Jag äter det med opastöriserad ost, hade jag tillgång på opastöriserad mjölk hade det nog blivit en milkshake med hasch (till vad magen tål).

Är "att röka" cannabis från en kultur som missförstod haschet som med fördel ska ätas i små mängder? Har ni också slutat helt med att röka det, eftersom det kanske är det enda ohälsosamma med hasch egentligen?

Skulle hasch kanske bli lagligt ifall man förstod att det bara ska ätas för att vara hälsosamt?

Visst är det så, men från äta det till effekt är för lång för dem flesta, inklusive mig.
Citera
2026-04-27, 22:01
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:

Ja så är det. Du får inte något rus dock.
Citera
2026-04-27, 23:31
Medlem
pn222jws avatar
Prova att äta en mindre mängd mald malört (0.25 g) - det ger en glädjekänsla (efter dagligt intag några dagar) liknande marijuana/svag cannabis och är helt lagligt som hälsokost.
Citera
2026-04-28, 00:39
Medlem
Citat:

Det krävs 2-3 gånger så mycket hasch/gräs för att få effekt om du äter det/dricker det.
Men det är en annan grej helt klart. Nu kan du va kass på att röka iofs, tar du munbloss som på en cigarr så krävs det ju rätt mycket om du ska känna av det.

Meckar du ner det och dricker i ett te behöver du mer än ett gram för att känna av det. Du kan röka 0.2 och bli hög om du håller andan innan du blåser ut röken, som dom riktigt coola gör på TV
Det är nice att göra te dock. Tar cirka 4 timmar innan peaken, men då är det asnice. Tror jag meckade ner 2 gram när jag rökte som mest. Riktiga köttare kan säkert brösta mer, men det suger ju att märka 4 timmar senare att man tog för mycket Jag gjorde ett glas med en femma en gång. Det va inte supernice hahaha snurrig kväll och riktigt trött dan efter. Men nånstans ett bevis att man inte kan överdosera på THC. Man mår bara riktigt jävla illa och är yr.

Röker extremt sällan numera men tror ändå jag hade klarat 2 gram i te utan att må för dåligt.
Hade jag rökt en spliff med 2 gram hade jag velat bli inlagd på sjukhus antagligen.
Om jag inte rökt det som en cigarr med bara munbloss såklart.
Citera
2026-04-28, 23:44
Medlem
Kundalinis avatar
Det bryts ner på ett helt annat sätt om man äter det, med andra metaboliter i blodet. man blir hög på ett helt annat sätt, och längre.
Citera
2026-04-29, 00:44
Medlem
Tavastehuss avatar
Kan absolut inget men läst att det ofta är rester av bajs i hasch. Känns den smaken igen mer eller mindre jämfört med när det röks?
Citera
2026-04-29, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Kan absolut inget men läst att det ofta är rester av bajs i hasch. Känns den smaken igen mer eller mindre jämfört med när det röks?
Haha absolut inte, kanske vissa äggen har spår men bara dyrt och högkvalitativt röka gör genom röven t dk hah
Citera
2026-04-29, 12:28
Medlem
Jag körde ca 3 kg hemodlade buds i 8 liter olja i 4 timmar på lite över 100 grader i ugnen och herrejövlar vad potent det blev. Nu använder jag det själv väldigt sporadiskt och jag blir helt trippade på 0,2 ml så det kommer räcka mig längre än jag kommer leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in