2026-04-27, 20:56
Medlem
Brukar spela golf och dricka öl samtidigt, det funkar bra tills man kommer till typ 4-5 burkar sen blir man matt full och slö i huvudet... inte alls optimalt!
Jag funderar på att börja käka THC godisar istället, det borde väl vara en perfekt deog för golf? Man blir glad, lugn och relativt fortsatt klar i huvudet! Vad tror ni om dosering? Kan man överdosera tuggisar?
Citera
2026-04-27, 20:59
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggrunk
Brukar spela golf och dricka öl samtidigt, det funkar bra tills man kommer till typ 4-5 burkar sen blir man matt full och slö i huvudet... inte alls optimalt!
Jag funderar på att börja käka THC godisar istället, det borde väl vara en perfekt deog för golf? Man blir glad, lugn och relativt fortsatt klar i huvudet! Vad tror ni om dosering? Kan man överdosera tuggisar?
Ta med 3-5 energidrycker att varva med? Men prova rök/ät om du vill. 3+ energidrycker med ändå..
Senast redigerad av Room531 2026-04-27 kl. 21:22.
Citera
2026-04-27, 21:14
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:

Du kan definitivt överdosera edibles. Inte så det blir hälsofarligt men det kan bli en väldigt svajig och jobbig upplevelse, särskilt bland folk.
Mitt tips är att börja testa dig fram hemma innan du gör det på golfbanan. Börja med små doseringar och jobba dig uppåt från gång till gång. Tänk på att de kan ta 2h att kicka in. Läs några artiklar på cannabis edibles innan, det finns hur många som helst.

Det du stoppat i dig kan du inte ångra sen - bra att minnas. Vissa har den respekten från början för substanser och vissa lär sig av erfarenhet. Andra lär sig aldrig 😅 Lycka till!

Edit:
Hittade en passande artikel med dos-guide åt dig.
https://www.leafly.com/learn/consume/edibles/edible-dosing
Senast redigerad av LionFromZion 2026-04-27 kl. 21:19.
Citera
2026-04-27, 21:47
Medlem
tnems avatar
Citat:

Antar att du inte testat cannabis innan.
Första gången du testar bör du vara i en trygg miljö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in