2026-04-28, 13:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Alla med IQ över 82 och en halv förstår att glassen togs bort pga drevet.

Nej. Den blev kvar i flera år. Mandela-effekten som sagt. Och en släng av Baader-Meinhof. Sad.

Citat:
Det drevades ganska mycket

Vad är "ganska mycket"? Kan du ge exempel på några signifikanta röster utanför CMR som "drevade" mot GB?
Citera
2026-04-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatBastard
Intressant tes. De flesta Subway ägare jag känner är från mellanöstern.

Är det därför de använder halalkött på Subway?
Citera
2026-04-28, 14:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det intygades i affär efter affär att den sålde väldigt bra.

Det här bör bemötas också. Den hade en initial säljspike just pga debatten. Folk tyckte såklart att CMR var fåniga och köpte glassen lite som en protesthandling. När debatten dog ner så hamnade situationen såklart i ett annat läge och folk köpte helt enkelt den glass de ville ha istället. Jag tror knappast den sålde slut 2006 eller 2007 om man säger så, även om det inte finns några officiella försäljningssiffror.
Citera
2026-04-28, 14:11
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej. Den blev kvar i flera år. Mandela-effekten som sagt. Och en släng av Baader-Meinhof. Sad.

Vad är "ganska mycket"? Kan du ge exempel på några signifikanta röster utanför CMR som "drevade" mot GB?

Det drevades så in i helvetes mycket. Minns att politiker gick ut och kontaktade skolor och krävde att skolorna skulle kontakta kiosker nära skolan för att kräva att de slutade med GB Glace hela sortiment.

Jag har flera vänner som drev olika typer av butiker vid den tiden som fick påhälsning från olika personer som hotade med uthängningar och drev om de inte bojkottade hela försäljningen av glass från GB.

Det pratades väldigt mycket om det ett tag och minns att en tjej som åt GB Glace fick en spottloska i ansiktet och kallades för rasist.

Jag minns att i Partille som ligger utanför Göteborg så hade folk haft något mindre upplopp under en natt som kopplades till drevet. Vet inte varför just Partille drabbades så hårt men vet att någon konkurrent säger att de blev indragna i detta och hoppades det var av misstag.

Jag var själv i Partille efter detta och såg förödelsen. Vänstersnusket och sin tramsrasism var helt galen redan då.
Citera
2026-04-28, 14:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det drevades så in i helvetes mycket.

Så först var det "ganska mycket", nu är det "så in i helvetes mycket". Spännande.

Men du kan alltså inte nämna en enda signifikant röst som deltog i drevandet? Borde det inte finnas en massa opinionsartiklar från kända röster som du kan välja från?
Citera
2026-04-28, 14:32
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så först var det "ganska mycket", nu är det "så in i helvetes mycket". Spännande.

Men du kan alltså inte nämna en enda signifikant röst som deltog i drevandet? Borde det inte finnas en massa opinionsartiklar från kända röster som du kan välja från?

Jag orkar inte sitta och leta efter sånt som förmodligen är borta från internet sen länge. Det här är väldigt länge sen nu. Men alla som levde då känner till det här drevet. Det var överallt diskussioner om detta vart man än var. I affärer, på arbetsplatser etc.

Drevet oavsett om det var ganska stort eller så in i helvetes stort var helt sjukt och ytterligare ett bevis för hur vänstersnusket drevar om trams. Samma som det tråden handlar om. Drevet mot Subway är minst lika mycket trams.

Men du sitter och försvarar sånt trams och det begriper ju ingen normalbegåvad varför?
Citera
2026-04-28, 14:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag orkar inte sitta och leta efter sånt som förmodligen är borta från internet sen länge.

Så det "drevades så in i helvete" men du kan inte hitta en enda signifikant röst utanför CMR som deltog i drevet. Tack, det var väl det jag trodde

Citat:
Men du sitter och försvarar sånt trams och det begriper ju ingen normalbegåvad varför?

När har jag försvarat CMR:s fåniga kampanj mot GB, föreställer du dig?

Jag har bara ifrågasatt omfattningen och utfallet av det drevet. Förstår du skillnaden?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in