Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Nej. Den blev kvar i flera år. Mandela-effekten som sagt. Och en släng av Baader-Meinhof. Sad.
Vad är "ganska mycket"? Kan du ge exempel på några signifikanta röster utanför CMR som "drevade" mot GB?
Det drevades så in i helvetes mycket. Minns att politiker gick ut och kontaktade skolor och krävde att skolorna skulle kontakta kiosker nära skolan för att kräva att de slutade med GB Glace hela sortiment.
Jag har flera vänner som drev olika typer av butiker vid den tiden som fick påhälsning från olika personer som hotade med uthängningar och drev om de inte bojkottade hela försäljningen av glass från GB.
Det pratades väldigt mycket om det ett tag och minns att en tjej som åt GB Glace fick en spottloska i ansiktet och kallades för rasist.
Jag minns att i Partille som ligger utanför Göteborg så hade folk haft något mindre upplopp under en natt som kopplades till drevet. Vet inte varför just Partille drabbades så hårt men vet att någon konkurrent säger att de blev indragna i detta och hoppades det var av misstag.
Jag var själv i Partille efter detta och såg förödelsen. Vänstersnusket och sin tramsrasism var helt galen redan då.