Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Har märkt det på sistone. Är skitskraj när jag låter min tidigare hjälte farsan köra. Fan är på hela tiden. Det var nära det. Såg du inte den bilen? Känner ju som man kommer dö om låter gubben köra. Men sedan detta var ju Guden den som liksom kunde navigera i Stockholm aldrig ens varit där innan. En tidigare Gud på att köra men idag icke. Hur ska man liksom kunna meddela detta?
Du kan inte säga åt honom. Den enda som kan säga åt honom är en läkare. Om en läkare bedömer att han kan köra så har du inget att säga om det. Snubben har antagligen kört i många år innan du ens föddes.
Min poäng är, han kommer inte att lyssna på dig om du säger åt honom att han inte kan köra bil mer. Du måste på något listigt vis läkare och/eller myndighet att säga detta åt honom, helst samtidigt som du gör det klart att du bara vill hans bästa och respekterar honom hela vägen.
Vi hade samma problem med min farfar. Gubbfan såg knappt på senaste åren. Som tur var så kände min far någon som jobbade som polis som lyckades övertala honom. Då gick det enkelt. Men för farsan omöjligt. Sånt här måste hanteras med finess.