2026-04-25, 00:08
Medlem
Renkött har jag köpt på nätet flera gånger nu. År supernöjd. Hade renstek till bröllopsmiddagen för länge sen och såg att man kan köpa på nätete nu. Prövade en liten bit först. Sen hhar jag köpt om ett par gånger till, en mer. Perfekt och snabb levererat. Samma firma säljer även vilt som älg och björn.

Det finns olika beredningar från färs, till filéer, innanlår, hjärta och torkat renkött.

Dyrt? Inte så vidare värst om du jämför med oxfilé och annat som man köper till bättre bjudningar. Jag får reklam på facebook och ser att det är gott om särskilda erbjudanden med rabatter.
Citera
2026-04-25, 09:14
Medlem
Sladdarens avatar
Varmkorv med bröd. Duger alldeles utmärkt, alltså den här

https://www.dagensps.se/weekend/mat-vin/sma-mycket-kostar-varldens-dyraste-varmkorv/

En räcker iaf
Senast redigerad av Sladdaren 2026-04-25 kl. 09:18.
Citera
2026-04-25, 10:24
Medlem
BiskopBrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Hahaha.... hur fan grillar du? T-bone är en sjukt bra detalj på grillen

Hejsan Gothenburger,
Jag är en sådan som gillar min oxfilé nästan "bleu", en påtagligt stor del av dess centrum ska vara rått. Medan att steka biffdelen av T-benet som "bleu" blir bara segt då den har en annan fiberstruktur och ska stekas till röd/rosa. Så därav detta att T-benstek är den "mest värdelösa styckningsdetaljen i världshistorien".
Citera
2026-04-25, 10:30
Medlem
En tomahawk är aldrig fel på kolgrillen
Citera
2026-04-25, 11:26
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Min pappa fattar ingenting. Att min högsta önskan i livet är att han ska bry sig om mig går inte in i hans skalle.

Vilket är det finaste och bästa lammköttet? Lamminnerfilé? Vart någonstans köper man det bästa lammköttet?

Är det bara han och frun som ska äta det?

Isåfall köp någon vanligt kött och förgifta det så dom spyr 3 veckor.
Citera
2026-04-25, 12:17
Medlem
Han verkar ju gilla lammkött, så kör på det vet jag 🙈
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem