2026-05-28, 17:18
  #301
Medlem
Spanien agerar helt korrekt gentemot USA.
Visar att de har ryggrad och f**k you mot Trumps ohemula krav
Erkänner Palestina, bojkottar israeliska vapenleveranser, ifrågasätter 5% nivån i Nato fördömer anfallet på Iran och vägrar upplåta baser för det. Dessutom besöker Kina för att fixa bra affärer.
Om alla i Nato och EU vågade visa på samma kurage eller självständighet skulle Europa bemötas med större respekt i Washington.
USA behöver faktiskt oss som slavkolonier men vi skulle istället kunna vända oss till Ryssland och Kina och kunna göra bättre affärer.
Det skulle vara ett dråpslag mot USA.
Citera
2026-05-28, 17:32
  #302
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Spanien agerar helt korrekt gentemot USA.
Visar att de har ryggrad och f**k you mot Trumps ohemula krav
Erkänner Palestina, bojkottar israeliska vapenleveranser, ifrågasätter 5% nivån i Nato fördömer anfallet på Iran och vägrar upplåta baser för det. Dessutom besöker Kina för att fixa bra affärer.
Om alla i Nato och EU vågade visa på samma kurage eller självständighet skulle Europa bemötas med större respekt i Washington.
USA behöver faktiskt oss som slavkolonier men vi skulle istället kunna vända oss till Ryssland och Kina och kunna göra bättre affärer.
Det skulle vara ett dråpslag mot USA.

Håller med fullständigt även om jag inte har några sympatier för Multikulti/vänster-vurmar-regimen i Madrid.

Var pro-Trump t o m jan/febr -25, men sedan... Han är ju helt galen! Söka stöd för Iran-prylen trots ingen pre-info eller ingenting. "5 % av BNP" är fantasier, nådde inte ens USA under Vietnamåren.

Trump - denne peddo-vurmande, "chutzpah-goyim", fastighetsskojare etc etc - han kan väl inte kasta ut Spanien hursomhelst..???
Citera
2026-05-28, 17:44
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Håller med fullständigt även om jag inte har några sympatier för Multikulti/vänster-vurmar-regimen i Madrid.

Var pro-Trump t o m jan/febr -25, men sedan... Han är ju helt galen! Söka stöd för Iran-prylen trots ingen pre-info eller ingenting. "5 % av BNP" är fantasier, nådde inte ens USA under Vietnamåren.

Trump - denne peddo-vurmande, "chutzpah-goyim", fastighetsskojare etc etc - han kan väl inte kasta ut Spanien hursomhelst..???
Jag gillar inte heller Sanchez ( en slemmig streber) Det enda vettiga han gjort har varit just detta.
Självklart kommer inte Spanien kastas ut.
Det enda som biter på Trump är att vara tuff tillbaka och Sanchez är en intelligent sociopat som är bra på att läsa andra . Det är så han gjort karriär.
Mark Rutten, vd Leyen och Kristersson gör helt fel som slickar röven på Washington eftersom vi hela tiden förlorar på detta på alla plan.
Tänk att du har med maffian att göra - ger du dem ett finger tar de hela handen.
Citera
2026-05-28, 18:14
  #304
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Jag gillar inte heller Sanchez ( en slemmig streber) Det enda vettiga han gjort har varit just detta.
Självklart kommer inte Spanien kastas ut.
Det enda som biter på Trump är att vara tuff tillbaka och Sanchez är en intelligent sociopat som är bra på att läsa andra . Det är så han gjort karriär.
Mark Rutten, vd Leyen och Kristersson gör helt fel som slickar röven på Washington eftersom vi hela tiden förlorar på detta på alla plan.
Tänk att du har med maffian att göra - ger du dem ett finger tar de hela handen.

Vad gäller "hur hantera Trump"; instämmer till fullo.
Citera
2026-05-29, 14:17
  #305
Medlem
Donald Trump kräver stöd från NATO-länderna, men avstår från att ge garantier om amerikanskt militärt bistånd till samma länder, vilket skapar osäkerhet kring USA:s pålitlighet i alliansens kollektiva försvar.
Citera
2026-05-29, 14:36
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242
Men du är ju inte seriös, den iranska regimen är terrorister som terroriserar världen genom att helt oprovocerat stängde Hormuszsundet för att skapa kaos i världen för Europa och andra länder i regionen.

Att USA bombar sönder galna islamister i Iran är inte en giltig ursäkt för Iran att kränka UAEs, Bahrains, Saudis, EUs, Japans och Koreas rätt till fri och säker frakt genom Hormuszsundet.
Om det är en giltig ursäkt eller inte kan man ju naturligtvis diskutera, men det är då fan i mig inte oprovocerat. Det är en direkt följd av att USA bedriver anfallskrig. Vad säger du om det btw? Bryter inte det mot internationell rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in