2026-04-26, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Nyckeln för att förstå Trump är att inte ta honom bokstavligen utan läsa mellan raderna. Ingen kan kasta ut Spanien ur nato, däremot som jag skrev tidigare skulle USA kunna begränsa sitt framtida militära stöd åt Spanien vid en konflikt vilket skulle äventyra hela natosamarbetet. Det är i allra högsta grad relevant för tråden att snål Spanien vill ha gratis Natostöd Trump hotar dem med repressalier.

Vad du slingrar dig, lilla vän. Trådens ämne är huruvida Spanien bör och kan kastas ut ur NATO av USA. Trådens ämne är dock INTE vad du tycker dig utläsa av Trumps efterblivna rants. Trådens ämne är inte heller huruvida Spanien har uppfyllt NATOs upprustningsmål eller inte.
Citera
2026-04-26, 15:52
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Vad du slingrar dig, lilla vän. Trådens ämne är huruvida Spanien bör och kan kastas ut ur NATO av USA. Trådens ämne är dock INTE vad du tycker dig utläsa av Trumps efterblivna rants. Trådens ämne är inte heller huruvida Spanien har uppfyllt NATOs upprustningsmål eller inte.

Det är ju du som slingrar dig och sedan projecerar på mig... Om tråden bara skulle handla om hurvida USA kan kasta ut spanien så är svaret nej utan vidare diskussion. Du vägrar dock diskutera det relevanta , nämligen varför Trump uttalar sig om Spanien och hur Spanien åker snålskjuts på andra natomedlemmar. Du slingrar dig från den diskussionen och vill istället jaga halmgubbar och klistra på mig åsikter jag inte. Nu försöker du komma undan, då du vet att mina inlägg är mer rationella än dina.
Citera
2026-04-26, 16:13
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Nej, det är inte det relevanta, lilla slingrande vän. Vill du diskutera det ämnet så starta en egen tråd.

Du kan ju inte ens förklara vad jag slingrar mig ifrån? Jag skiljer mellan bokstavligt och bildligt,tycker inte att Spanien förtjänar sin plats i Nato såsom de beter sig, däremot är de inte möjligt rent formellt att "slänga ut dem". Du däremot har ju slingrat dig ut från diskussionen om Spaniens åtaganden,antaligen då du blev motbevisad av deras faktiskt begränsade stöd till Ukraina.
Citera
2026-04-26, 17:25
Avslutad
Citat:
Du kan ju inte ens förklara vad jag slingrar mig ifrån? Jag skiljer mellan bokstavligt och bildligt,tycker inte att Spanien förtjänar sin plats i Nato såsom de beter sig, däremot är de inte möjligt rent formellt att "slänga ut dem". Du däremot har ju slingrat dig ut från diskussionen om Spaniens åtaganden,antaligen då du blev motbevisad av deras faktiskt begränsade stöd till Ukraina.

Den diskussionen är ju helt irrelevant eftersom den inte tillhör ämnet. Du verkar något trög.

Men bra att du iallafall inser att USA inte kan sparka ut Spanien. Det finns hopp om dig än, vännen🙂
Citera
2026-04-26, 18:11
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Den diskussionen är ju helt irrelevant eftersom den inte tillhör ämnet. Du verkar något trög.

Men bra att du iallafall inser att USA inte kan sparka ut Spanien. Det finns hopp om dig än, vännen🙂
Återigen försöker du klistra på mig åsikter som jag inte har. Det och att varje inlägg börjar och slutar med en personlig förolämpning. Allt för att jag exponerade ditt inlägg om att Spanien minsan stöder Ukraina "som andra europeiska länder" . Redan nu vet jag precis vad du kommer skriva i nästa inlägg.. ett par personliga förolämpningar om att jag tydligen är en idiot som fortfarande tar upp Spanien ukrainastöd trots att rubriken handlar om Nato och Trump
Citera
2026-04-26, 18:24
Avslutad
Citat:
Återigen försöker du klistra på mig åsikter som jag inte har. Det och att varje inlägg börjar och slutar med en personlig förolämpning. Allt för att jag exponerade ditt inlägg om att Spanien minsan stöder Ukraina "som andra europeiska länder" . Redan nu vet jag precis vad du kommer skriva i nästa inlägg.. ett par personliga förolämpningar om att jag tydligen är en idiot som fortfarande tar upp Spanien ukrainastöd trots att rubriken handlar om Nato och Trump

Mer ordbajs från dig, lilla slingrande vän. Vad anser du vara förolämpande?
Citera
2026-04-26, 19:10
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Mer ordbajs från dig, lilla slingrande vän. Vad anser du vara förolämpande?
är väl en tidsfråga innan mod rensar upp men tills dess , läs fet stil
Citera
2026-04-26, 21:20
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Därför att Spanien inte drar sitt strå till stacken.

På vilket sätt drar inte Spanien sitt strå till stacken?
Citera
2026-04-26, 21:23
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
På vilket sätt drar inte Spanien sitt strå till stacken?
https://www.statista.com/statistics/1499459/european-military-aid-to-ukraine-by-country/#:~:text=Table_content:%20header:%20%7C%20Characte ristic%20%7C%20Military%20aid,Military%20aid%20in% 20billion%20euros:%207.48%20%7C
Citera
2026-04-27, 08:06
Medlem
Donald Trump vill straffa NATO för dess brist på stöd i Irankriget
och har nu fört upp Falklandsöarna på den politiska agendan
https://time.com/article/2026/04/25/falkland-islands-javier-milei-trump/
Citera
2026-04-27, 17:47
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Donald Trump vill straffa NATO för dess brist på stöd i Irankriget
och har nu fört upp Falklandsöarna på den politiska agendan
https://time.com/article/2026/04/25/falkland-islands-javier-milei-trump/
Hur ska Taco lyckas med det? Han har ju stora problem i Horumuzsundet och han lär knappast komma till Falklandsöarna och lösa det med vapenmakt. Taco verkar ha släppt Grönland för stunden. Men kanske kommer han att be Kung Charles lite snällt när denne kommer på USA-besök
Citera
2026-04-27, 22:29
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
https://www.statista.com/statistics/1499459/european-military-aid-to-ukraine-by-country/#:~:text=Table_content:%20header:%20%7C%20Characte ristic%20%7C%20Military%20aid,Military%20aid%20in% 20billion%20euros:%207.48%20%7C

Ah. Så det är Grekland, Turkiet och USA som borde kastas ut ur NATO eftersom de inte drar sitt strå till stacken i en fråga som inte rör NATO...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in