2026-04-23, 22:37
Medlem
Sutaren88s avatar
Blir det någonsin av eller inte? Efterfrågan tordes vara av signifikant storlek, eller?
Citera
2026-04-23, 22:55
Medlem
Tavastehuss avatar
Du tänker dig i samma stil som RE 2 Remake och senare? Eller som RE Remake från 2002 eller nåt sånt?

Jag förstår din undran. Kan det ha att göra med att spelet liknar Jurassic Park lite för mycket?
Citera
2026-04-24, 22:34
Medlem
Sutaren88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Du tänker dig i samma stil som RE 2 Remake och senare? Eller som RE Remake från 2002 eller nåt sånt?

Jag förstår din undran. Kan det ha att göra med att spelet liknar Jurassic Park lite för mycket?

Jo, det är väl rätt likt den, dock har det nog aldrig gjorts något spel av filmerna som liknar dem. Jag o de flesta tänker väl i stil med RE2 och 3 remakesen, men en i stil som originalen kan väl även vara intressanta möjligen.
Citera
2026-04-25, 00:56
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sutaren88
Jo, det är väl rätt likt den, dock har det nog aldrig gjorts något spel av filmerna som liknar dem. Jag o de flesta tänker väl i stil med RE2 och 3 remakesen, men en i stil som originalen kan väl även vara intressanta möjligen.
Det är en styvmoderligt behandlad IP från Capcoms sida. Dino Crisis 2 var väldigt annorlunda från ettan med fokus på action istället för pussel och survival horror.

Folk sa att det första spelet var Resident Evil med dinosaurier. Men en skillnad var att man inte använde förrenderade bakgrunder i Dino Crisis. På PS1 föredrog jag faktiskt förrenderat, särskilt om kameran är mestadels fixerad.

Tyckte det första spelet var för svårt och det andra helt ointressant. Men detta var ju över 25 år sen.

Verkar som att Capcom ”uppdaterat” varumärket Dino Crisis och att det är hög efterfrågan bland fans för en remake, enligt Google. Så kanske, kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in