2026-04-22, 18:53
Medlem
40 årig man socialt efterbliven. Jag märker (TYVÄRR) att jag har behov av att ha några människor i mitt liv. Jag vill bjuda hem någon, göra något, men helst inte prata så mycket. Kan man kolla film eller spela brädspel eller vad kan man göra? Jag kan såklart prata lite kort om saker och fråga frågor, men känner egentligen inget intresse. Vill helst vara själv och inte träffa någon men då kommer meningslöshet och ensamhet upp ihop med ångest, så jag är liksom fast i ett behov av att träffa människor och vara behövd av människor rent evolutionärt fast jag inte vill... Tips?
Citera
2026-04-22, 19:10
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Tips?

Dra några bira tillsammans då så kanske det blir lite mer gemytlig stämning?
Citera
2026-04-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lackezero
40 årig man socialt efterbliven. Jag märker (TYVÄRR) att jag har behov av att ha några människor i mitt liv. Jag vill bjuda hem någon, göra något, men helst inte prata så mycket. Kan man kolla film eller spela brädspel eller vad kan man göra? Jag kan såklart prata lite kort om saker och fråga frågor, men känner egentligen inget intresse. Vill helst vara själv och inte träffa någon men då kommer meningslöshet och ensamhet upp ihop med ångest, så jag är liksom fast i ett behov av att träffa människor och vara behövd av människor rent evolutionärt fast jag inte vill... Tips?

Du låter lite märklig, jag får inte riktigt grepp om du är introvert eller extrovert eller något däremellan.

En första steg vore ju ifall du delar med dig vad du är intresserad av. Det kanske är lättare och mer meningsfullt ifall du söker kontakt med folk som delar dina intressen - var ärlig mot dig själv, även mycket udda intressen delas av andra och med dagens möjlighet att söka upp andra så kan man hitta varandra och bor du någorlunda centralt kan du ju rent av hitta folk IRL som delar dina intressen.
Citera
2026-04-22, 19:28
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Kan ni inte sitta på en parkbänk och dricka öl i solen? Behövs inte mycket att snacka om.

Bio, bibliotek, jaga är något man brukar vara tystare vid?
Citera
2026-04-22, 19:54
Medlem
CC75s avatar
Läste din andra tråd om att du inte borde ha skaffat barn... Ja... du har tagit många mindre bra beslut i livet vilket du är medveten om, vilket på ett sätt är bra. Det är ett första steg.

Din situation är inte lätt men jag tror inte att bjuda hem någon är det du just nu behöver fokusera på. Jag vet att psykråden inte är den bästa men jag antar att de har gått igenom dig fysiskt? De hittade inga obalanser? Man ska inte uppmana folk att ta droger men det sker nu framsteg med psykadeliska svampar med ämnet psilocybin där vissa tester har visat försiktigt positiva resultat för människor med djup depression. Du behöver komma ur din depression så du får ork att göra de förändringar du behöver i ditt liv.

Det tråkiga är dina barn. De om något borde kunna motivera dig även om jag också anser att din fru borde sett "dig" och själv funderat på om barn var något som ni två skulle skaffa tillsammans. Ni var ändå två om beslutet och att välja rätt mamma/pappa till sina barn är bland det absolut viktigaste beslut som man kan ta som människa.

// CC
Citera
2026-04-23, 03:43
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
ut å fiska .
Citera
2026-04-23, 06:37
Medlem
Yaourters avatar
Schackklubb.
Citera