Citat:
Ursprungligen postat av
lackezero
40 årig man socialt efterbliven. Jag märker (TYVÄRR) att jag har behov av att ha några människor i mitt liv. Jag vill bjuda hem någon, göra något, men helst inte prata så mycket. Kan man kolla film eller spela brädspel eller vad kan man göra? Jag kan såklart prata lite kort om saker och fråga frågor, men känner egentligen inget intresse. Vill helst vara själv och inte träffa någon men då kommer meningslöshet och ensamhet upp ihop med ångest, så jag är liksom fast i ett behov av att träffa människor och vara behövd av människor rent evolutionärt fast jag inte vill... Tips?
Du låter lite märklig, jag får inte riktigt grepp om du är introvert eller extrovert eller något däremellan.
En första steg vore ju ifall du delar med dig vad du är intresserad av. Det kanske är lättare och mer meningsfullt ifall du söker kontakt med folk som delar dina intressen - var ärlig mot dig själv, även mycket udda intressen delas av andra och med dagens möjlighet att söka upp andra så kan man hitta varandra och bor du någorlunda centralt kan du ju rent av hitta folk IRL som delar dina intressen.