2026-04-24, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Verkar som de flesta domare tappar det, allt som oftast när gnaget spelar, tror att det är för att alla gnagare är så jävla hetsiga vid alla dombeslut skriker och gestikulerar ibland till fördel igår till er nackdel.

Spelar ingen roll. Domaren ska göra sitt jobb oavsett
2026-04-24, 08:05
Medlem
Citat:
Verkar som de flesta domare tappar det, allt som oftast när gnaget spelar, tror att det är för att alla gnagare är så jävla hetsiga vid alla dombeslut skriker och gestikulerar ibland till fördel igår till er nackdel.

Samma sak som att Klittes senaste match med dif hade 44 spelminuter på en hel match. Att han tillåter det är helt upp mot väggarna och de båda borde stängas av från att döma under en tid
2026-04-24, 08:59
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten

Samma sak som att Klittes senaste match med dif hade 44 spelminuter på en hel match. Att han tillåter det är helt upp mot väggarna och de båda borde stängas av från att döma under en tid
Japp 45 effektiva spelminuter är ju helt galet, klockan var på 70 sedan är klockan på 90 och han lägger till 9 min, sjukaste jag sett.
2026-04-24, 09:00
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Precis, och det gör dom aldrig, kan inte minnas senast allsvenskan hade en bra domare, minns ni?
2026-04-24, 09:05
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Dwt finns tre spelare som inte håller, Max Larsson, Tehno och Åslund!
Att Tehno ska spela upp bollen är ett skämt man kan gå och göra en trerätters innan han fått iväg bollen, om det sen är Honkaraas vilja eller om motståndar laget styr spelet så vet jag inte riktigt än? Åslund har bra stunder men är alldeles för oteknisk missar enkla eller öppna passnimgs alternativ, Max Larsson missar det mesta fel position, fel beslut och en massa felpass!

Honkavaara eller om det nu är teamet som gång på gång väljer att ta ut de bästa spelarna för dagen börjar bli ett skämt nu! Om det sen är för att spara spelarna till nästa match vet jag inte men det är inget som säger att dom ska ha en lika bra dag då?

Dessutom är jag övertygad att finnjävelen är för nationalistist mot sina egna landsmän då de alltid får spela trots uppenbara brister.

När det kommer till själva spelet så är det inte anfallarna det är fel på utan ett stillastående rörelse sista tredjedelen! Lien är en box spelare han ska inte vara utanför boxen det är avsaknaden av löpningar från främst inner/yttermittfältarna när bollen spelas runt som gör att det ser som det gör!

Det är min analys iaf sen är det svårt med lag som parkerar bussen men då kan man inte som Tehno fortsätta slå passningar in i mitten och få en massa kontringar emot sig,
Max Larsson kommer bli bra, det ser man, han behöver bara mogna lite. Åslund är för ojämn, han ger och tar, ibland gör han bra saker, men ibland helt galna saker.
Tehno är ändå rätt stabil, men han feg-spelar precis Siltanen, inte många svepande krossbollar.

Jag tycker ändå backlinjen ser rätt stabil ut, men att göra mål verkar ju vara det stora problemet, precis samme sak förra året, vid samma tid. precis stillastående rörelse, det är anfallarna också, dom löper inte i öppna ytor. Precis dom måste sluta slå passningar i mitten efter backen, då får man kanske testa ibland att lyfta bollen i mitten också.
2026-04-24, 09:09
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Kan säga att dom gör grova misstag varje match man ser nu för tiden, det är inget specifikt för gnaget eller dif, även om det känns så.

Dom är för dåliga helt enkelt och VAR skulle hjälpa oss alla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in