Tänker att de måste kompleteras med en webshop för att gå runt. Där webshopen är huvudinkomsten och butiken kan fungera som lager.
Nja jag tror nischade butiker kan fungera bra. Tänk dig en liten butik som säljer alla möjliga skämtprylar. Om du är ute och vandrar runt och dricker öl med några vänner så är nog chansen stor att ni går in för att kolla runt. Och om man säljer billiga grejer, typ temu-grejer, så kan butiken helt klart gå runt. Mycket fylle-köp.
Men kanske inte i Sverige. Allt är ju så dött och sterilt i det här landet.
Har funderat länge på att börja göra toaletter som analyserar vilka tarmproblem man har, alltså att de kan berätta om man har tex diarré eller förstoppning och sedan föreslå vad man ska äta för att bli av med besvären.
Har funderat länge på att börja göra toaletter som analyserar vilka tarmproblem man har, alltså att de kan berätta om man har tex diarré eller förstoppning och sedan föreslå vad man ska äta för att bli av med besvären.
Typiskt japaner att göra nåt relaterat till bajs. När jag var där hade de små musikspelare med sig in på offentliga toaletter för att ingen utanför skulle höra att de sket Lmao. Man fattar ju att de skiter om man hör musiken eller går in efteråt och känner lukten.
Typiskt japaner att göra nåt relaterat till bajs. När jag var där hade de små musikspelare med sig in på offentliga toaletter för att ingen utanför skulle höra att de sket Lmao. Man fattar ju att de skiter om man hör musiken eller går in efteråt och känner lukten.
Jag tror att det handlar om att dom tycker att det är pinsamt att nån hör när det händer i realtid. Men ja, det är märkligt.
Jag tror att det handlar om att dom tycker att det är pinsamt att nån hör när det händer i realtid. Men ja, det är märkligt.
Vad tror du om en Noise-Cancelling Toalett? Det är ju bara att ta samma teknik som finns i hörlurar och lägga in den i toaletten. Inte en prutt hörs utåt.
Här finns det pengar att tjäna.
Senast redigerad av StoreSvarte 2026-04-22 kl. 22:54.
Vad tror du om en Noise-Cancelling Toalett? Det är ju bara att ta samma teknik som finns i hörlurar och lägga in den i toaletten. Inte en prutt hörs utåt.
Här finns det pengar att tjäna.
Det låter som en smal sak att fixa - bara att ställa in så att det är prutt-frekvenser som blockeras.
Då ska vi tänka mindre “produktfunktion” och mer hur man tjänar pengar på paraplyer. Själva paraplyet är nästan en vardaglig sak, så affärsmodellen är där det intressanta händer. Hur kan vi förbättra paraplyet? Jag tänkte på när man cyklar och det är opartiska att hålla paraplyet i hand, den kan egentligen hänga på ryggsäcken eller vid sidan av jackan och när det blir ovädret då man plockar upp den och leder cykeln med en hand och paraply i den andra handen.