2026-05-30, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Det är samma här. "Dvs gäller att hoppas att man förblir frisk". I Sverige har vi ett annat system som går ut på att man gaslightar patienten. Det är patientens huvud det är fel på oavsett vad som är fel på kroppen, det är alltid huvudet det är fel på. Patienten "upplever" t ex att den är sjuk, oavsett okomma. Det är egentigen ingen åkomma, bara fel i patientens huvud. Sedan när patienten dör i cancer, då är det ingen som blickar tillbaka. Bara ja gick som det gick.

En bland flera hundra tusen: (sökt vård flera gånger): https://www.aftonbladet.se/halsa/a/7pV22W/magsmarta-var-obotlig-tarmcancer-varden-missade-symtomen

Så ingen behandlas för cancer, benbrott mm i Sverige?intressant iakttagelse.

Ska hälsa de jag känner som haft cancer och tillfrisknande efter sjukhusvård att de var gaslightade.
Citera
2026-05-30, 15:50
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Så ingen behandlas för cancer, benbrott mm i Sverige?intressant iakttagelse.

Ska hälsa de jag känner som haft cancer och tillfrisknande efter sjukhusvård att de var gaslightade.
ok, jag känner ganska många som avlidit eller blivit handikappade pga att sjukvården misslyckats, men vad du har dina elit-vänner som alla fått försklassig vård, på studs, utan vårdköer, ganska fantastiskt hur 2 olika bekantskapskretser kan skilja sig åt i samma land.

Kvinnan i reportaget har också fått behandling till syvene och sist, men försent för att rädda hennes liv - för att sjukvården först gaslightat henne, exakt som jag sade. Men du kanske tycker det är okej att hon dör mm?

Plattskallar och psykopater har Sverige så att man kan gödsla med dem, både inom sjukvården och utanför sjukvården.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2026-05-30 kl. 15:54.
Citera
2026-05-30, 16:38
Medlem
Fantens avatar
Citat:
ok, jag känner ganska många som avlidit eller blivit handikappade pga att sjukvården misslyckats, men vad du har dina elit-vänner som alla fått försklassig vård, på studs, utan vårdköer, ganska fantastiskt hur 2 olika bekantskapskretser kan skilja sig åt i samma land.

Kvinnan i reportaget har också fått behandling till syvene och sist, men försent för att rädda hennes liv - för att sjukvården först gaslightat henne, exakt som jag sade. Men du kanske tycker det är okej att hon dör mm?

Plattskallar och psykopater har Sverige så att man kan gödsla med dem, både inom sjukvården och utanför sjukvården.
Fast det går ju också att vända på. För du tror väl inte att alla som blir sjuka i USA får den vård dom behöver, eller att vägen dit har varit en dans på rosor?
Citera
2026-05-30, 17:11
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fast det går ju också att vända på. För du tror väl inte att alla som blir sjuka i USA får den vård dom behöver, eller att vägen dit har varit en dans på rosor?
Nej absolut inte. Jag tror den är delvis lika korrupt som den svenska.
Citera
2026-05-30, 17:14
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Jag tror dock inte att korruption är det stora problemet inom svensk sjukvård.
Citera
2026-05-30, 18:14
Medlem
trottwells avatar
Citat:

På vilket sätt är den svenska vården korrupt enligt dig?
Citera
2026-05-30, 23:06
Medlem
Citat:

Du plockar ut extrema exempel. Ingen sjukvård är perfekt, och ibland görs felbedömningar. För varje person som det missas en diagnos är det 100-tals där man gör helt rätt bedömning att det inte var något allvarligt, eller sätter in rätt åtgärder.

Skulle varje enskilt fall få högsta prioritet och 72 olika tester för utesluta veranda ev möjlighet att man missat något skulle hela systemet bli helt överbelastat, och massor med resurser skulle läggas på helt friska människor medans sjuka står i kö och dör.

Ja, märkligt att alla du känner hela tiden blivet felbehandlade, det kan inte vara så att när man uppsöker sjukvården första gången att det redan är för sent, eller, hör och häpna, ALLT går inte fixa, även om du kastar 1 miljard på att ta hand om just det fallet.

Åk till USA och även om de gör rätt diagnos frågar om du vill betala 500k för behandlingen, alternativt gör att du går i personlig konkurs efteråt. Många uppsöker inte ens sjukvården pga att de inte har råd.
Citera
2026-05-31, 11:02
Medlem
För er som tror att BNP säger allt:

https://youtu.be/itoZRqM2Nrs

Nämns även lite annan intressant statistik i videon kopplat till USA
Citera
2026-06-01, 07:44
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Du plockar ut extrema exempel. Ingen sjukvård är perfekt, och ibland görs felbedömningar. För varje person som det missas en diagnos är det 100-tals där man gör helt rätt bedömning att det inte var något allvarligt, eller sätter in rätt åtgärder.

Skulle varje enskilt fall få högsta prioritet och 72 olika tester för utesluta veranda ev möjlighet att man missat något skulle hela systemet bli helt överbelastat, och massor med resurser skulle läggas på helt friska människor medans sjuka står i kö och dör.

Ja, märkligt att alla du känner hela tiden blivet felbehandlade, det kan inte vara så att när man uppsöker sjukvården första gången att det redan är för sent, eller, hör och häpna, ALLT går inte fixa, även om du kastar 1 miljard på att ta hand om just det fallet.

Åk till USA och även om de gör rätt diagnos frågar om du vill betala 500k för behandlingen, alternativt gör att du går i personlig konkurs efteråt. Många uppsöker inte ens sjukvården pga att de inte har råd.
Du skulle kunna tro att jag plockar ut extrema fall. Så är det - inte. Situationen jag beskriver för svensk sjukvård är systemisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in