2026-04-21, 16:07
Medlem
Hej, jag började min testo e 250mg ed5 kur för 9 veckor sedan. Jag har känt mig väldigt trött och energilös sen runt vecka 3-4 och sedan dess har det legat i lite till och från. Fick aldrig nån vidare må bra känsla utav kuren utan snarare tvärtom. Jag tog blodprov vid vecka 6, testo 35 nmol, östra 187pmol, hermatokrit 48.2%. ( blodprovet togs samma dag innan injektionen så det är det lägsta nivåerna. Jag bestämde mig för att sänka dosen från 350mg veckan till 250mg och injicera ed3 istället för att se om det skulle hjälpa, det har nu gått 2 veckor sedan jag gjorde ändringen. Svårt att säga om de hjälpt Något ännu kanske lite men ingen större skillnad än. Jag sitter nu och funderar på om jag ska slänga in anastrozole då jag verkligen vill få ut något vettigt av kuren så den inte känns helt bortslösad. Är väldigt tacksam om någon kan ge mig lite råd och tips vad jag borde göra och eventuellt ett upplägg isåfall. Tack på förhand.
Citera
2026-04-21, 17:08
Medlem
Jag hade nog inte slängt in anastrozol direkt. Orsaken till din trötthet, osv är nog pga att ditt östrogen är lite högt. Bra att du sänkt och gått över till ED3, ge det några veckor till och ta nya prover innan du ändrar mer. Om du fortfarande mår dåligt kan det vara bättre att sänka dosen ytterligare istället för att börja med en AI som anastrozol då de lätt kan krasha E2 och att du då mår ännu sämre.
Du kan ju gärna kontakta mig på Signal om du har lite fler frågor då jag sällan är aktiv här på fb: DonPollo1919.26
Citera
2026-04-22, 15:30
Medlem
Stor-Franks avatar
Vad är det för märke på testot?
Citera
2026-04-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Undrar också det då både testo och östro är väldigt lågt efter sex veckor på 250mg e5d så kan vara skit helt enkelt.
Citera
2026-04-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank

Märket heter biopharma
Citera
2026-04-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Undrar också det då både testo och östro är väldigt lågt efter sex veckor på 250mg e5d så kan vara skit helt enkelt.

Jag tog också provet samma dag innan injektion, så under peak borde det väll va en del högre?
Citera
2026-04-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasnstet
Jag tog också provet samma dag innan injektion, så under peak borde det väll va en del högre?
Om det bara var fem dagar efter senaste tycker jag det verkar lågt då både östro och testo bara ligger aningen över normalspannet.
Varför du skulle må dåligt med dessa värden har jag också svårt att förstå av samma skäl.
Citera
2026-04-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasnstet
Du kanske passade på att ta blodprov av andra markörer än bara testo och östro också? Annars ta ett hälsotest med fler markörer.
Citera
2026-04-22, 21:47
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Exakt min åsikt.
Citera
2026-04-23, 02:42
Medlem
Citat:
Om det bara var fem dagar efter senaste tycker jag det verkar lågt då både östro och testo bara ligger aningen över normalspannet.
Varför du skulle må dåligt med dessa värden har jag också svårt att förstå av samma skäl.
Ursäkta, jag glömde skriva att min fria testo var 90pg/ml också vilket kanske förklarar saken mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in