2026-04-20, 15:28
Medlem
För 5-6 dagar sedan blev min youtube på tv:n i mitt rum konstig. Först så blev allt under gilla, kommentarsfält osv mörkgråa rutor och likaså alternativa/önskade videor under som man kan se. Men jag kunde fortfarande se den videon jag tittade på men fick gå ur och börja om för att få igång nästa önskade video som jag ville titta på hela tiden. Störigt som fan och jag gav det 4-5 dagar men ingenting hände. Och eftersom youtube på tv:n i vardagsrummet fungerade som vanligt så provade jag på vinst och förlust med inställningar och rensa internetminne eller nåt sånt. Då uppstod det här istället.

Efter också lite fram och tillbaka några gånger med att få rätt på nätverksanslutning osv rensa, uppdatera, starta om osv osv fram och tillbaka så blev det till slut som vanligt men när jag då ska in på youtube så fungerar det inte att se på videor utan att logga in med mobil eller fjärrkontroll. I vanliga fall så behövs det inget sånt eller så kör man med logga in som gäst men det fungerar inte heller nu. ett nytt problem från tidigare då. I 2 dagar har jag kämpat och svurit i många timmar och fuck det är inte mitt liv att leva så här.

Vad fan är problemet?
Citera
2026-04-20, 15:37
Medlem
Fantens avatar
En sak som underlättar väldigt är att du berättar vad du har för TV. Det som hjälper på en Samsung som kör sitt eget OS kanske inte hjälper på en Philips som kör Android TV.

Ett Hail Mary som är relevant för alla fabrikat är en fabriksåterställning av hela TV:n med allt vad det innebär.
Citera
2026-04-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
En sak som underlättar väldigt är att du berättar vad du har för TV. Det som hjälper på en Samsung som kör sitt eget OS kanske inte hjälper på en Philips som kör Android TV.

Ett Hail Mary som är relevant för alla fabrikat är en fabriksåterställning av hela TV:n med allt vad det innebär.

Jag har en philips smart-tv. köpte den för 13 år sedan tror jag. inget fel med det. den funkar bra. och tum vet jag inte men den känns kring 1 m bred typ. Men jag har ingen mobiltelefon och jag vill inte äga en därför och det gör det svårare för mig.
Citera
2026-04-20, 15:57
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Jag har en philips smart-tv. köpte den för 13 år sedan tror jag. inget fel med det. den funkar bra. och tum vet jag inte men den känns kring 1 m bred typ. Men jag har ingen mobiltelefon och jag vill inte äga en därför och det gör det svårare för mig.
Ah, förhållandevis tidigt i SmartTV-världen alltså. Jag hade nog testat en fabriksåterställning. Alternativt köpt en sån där 'GoogleTV on a stick', typ en sån här.

Jag förstår att man helst inte vill det, för man har betalat dyra pengar för en TV med viss funktionalitet och då förväntar man sig att det fungerar. Men ibland så gör det helt enkelt inte det.
Citera
2026-04-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ah, förhållandevis tidigt i SmartTV-världen alltså. Jag hade nog testat en fabriksåterställning. Alternativt köpt en sån där 'GoogleTV on a stick', typ en sån här.

Jag förstår att man helst inte vill det, för man har betalat dyra pengar för en TV med viss funktionalitet och då förväntar man sig att det fungerar. Men ibland så gör det helt enkelt inte det.
ah jag vet inte längre. försöker med att skaffa ett konto här på datorn och jag ska inte behöva någon mobil till det men likförbannat krävs en mobil för att skanna en qr-kod. så jävla trist alltså!
Citera
2026-04-20, 16:27
Medlem
Fantens avatar
Citat:
ah jag vet inte längre. försöker med att skaffa ett konto här på datorn och jag ska inte behöva någon mobil till det men likförbannat krävs en mobil för att skanna en qr-kod. så jävla trist alltså!
Så går det när man kämpar emot utvecklingen.
Citera
2026-04-20, 16:36
Medlem
Citat:
Så går det när man kämpar emot utvecklingen.
känns lite som när äldre klagar om bank-id. life is a bitch!
Citera
2026-04-20, 16:37
Medlem
Fantens avatar
Citat:
känns lite som när äldre klagar om bank-id. life is a bitch!
Man kan alltid köpa en smartphone som man bara använder till sån här bullshit. Man måste ju inte använda den som dom flesta gör.
Citera
2026-04-20, 16:45
Medlem
Citat:
Man kan alltid köpa en smartphone som man bara använder till sån här bullshit. Man måste ju inte använda den som dom flesta gör.
jag är verkligen ingen vän av mobiltelefoner överhuvudtaget. inte hemtelefoner heller för den delen. drog ut kontakten för att slippa höra den ringa. och skolan som tjatade om sjukanmälan fick mitt riktiga hemnr sista veckan på skolåret. avskyr tele.

hur som helst. tack för den klena hjälpen från dig så får jag komma på något som löser problemet annars får jag leva ännu mer tråkigt än vad jag redan gör.
Citera
2026-04-20, 16:49
Medlem
Fantens avatar
Citat:
jag är verkligen ingen vän av mobiltelefoner överhuvudtaget. inte hemtelefoner heller för den delen. drog ut kontakten för att slippa höra den ringa. och skolan som tjatade om sjukanmälan fick mitt riktiga hemnr sista veckan på skolåret. avskyr tele.

hur som helst. tack för den klena hjälpen från dig så får jag komma på något som löser problemet annars får jag leva ännu mer tråkigt än vad jag redan gör.
Du behöver inte ha något simkort i telefonen. Ett annat alternativ är en surfplatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in