2026-04-22, 18:22
Medlem
Jag kan tänka mig att en hel del företag skulle nappa på det förutsatt att EU ger dem massa skattepengar, något "åtgärdspaket" kanske.

En uppmaning lär ingen bry sig om. Sen har EU inte kompetens enligt fördragen att ta några bindande beslut kring hemarbete, varav denna tandlösa grej.

Som sagt, vräk lite skattepengar över företagen så lyssnar de säkert, annars skiter de totalt i detta. Förhoppningsvis kommer inte EU med något så idiotiskt, men med deras fallenhet att allokera resurser till massa skitprojekt skulle jag inte bli förvånad.

Åtgärdspaket som omfattar solceller och värmepumpar lär knappast leda till hemarbete. Medelklassen passar bara på att uppgradera sina hem med dessa pengar, och fortsätter sina jobb som vanligt.
Citera
2026-04-26, 19:36
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vi ska inte gå tillbaka till det skitet jobba hemifrån, katastrof bara.

Ni svenskar har inget val och faktum är att Sverige är det land som behöver det mest. Hela världen kommer ha brist på bränsle inom någon månad och ni kan inte ens ta er till jobbet. Bostadsbristen gör att ni måste bosätta er minst över 5 mil från arbetsplatsen. Det kommer inte finnas el till elbilar och elpriset kommer att gå spikrakt uppåt. kollektivtrafiken kommer att kollapsa, mycket pga bränslebrist.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in