2026-04-19, 12:36
Medlem
lersaters avatar
Skaffade en sk portabel skärm med carplay/android auto för att slippa vara kriminell när man tex byter låtar/poddar på spotify eller slippa hålla mobilen i handen vid navigering .. MEN!!!!! skiten disconnectar fan i tid o otid... hur störande som helst , har testat typ alla tips som finns men inget hjälper samt att detta verka varta vanligt! vill de vi ska vara lagliga o ge fan i mobilen får ju fan alternativ också fungera! Har en Pixel 8 Pro och om nått borde funka till Android auto borde de väl va Googles egna? svårt o se att BT anslutningen inte skulle orka typ 30cm!
Citera
2026-04-19, 13:31
Medlem
PuffOchPiffs avatar
Prova med kabelanalutning en vecka och se om problemet kvarstår. CarPlay stöder inte ens blåtandsanslutning för alla bilar, utan då krävs kabel. Kanske inte finns någon sådan check för Android Auto, men om du provar med kabel och problemet kvarstår kan du iaf utesluta det trådlösa.
Citera
2026-04-19, 15:12
Medlem
Fantens avatar
Säker på att det inte är den portabla skärmen som är kass då? Alltså att problemet ligger i hårdvaran.
Citera
2026-04-19, 21:21
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Alltså detta helvetes jävla Android😂 Efter typ 20 androidmobiler kom jag på att jag orkar fan inte ha det så här. Gå över till IOS och gör ditt liv oändligt mycket bättre.
Citera
Igår, 17:39
Medlem
DelilahWards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
Skaffade en sk portabel skärm med carplay/android auto för att slippa vara kriminell när man tex byter låtar/poddar på spotify eller slippa hålla mobilen i handen vid navigering .. MEN!!!!! skiten disconnectar fan i tid o otid... hur störande som helst , har testat typ alla tips som finns men inget hjälper samt att detta verka varta vanligt! vill de vi ska vara lagliga o ge fan i mobilen får ju fan alternativ också fungera! Har en Pixel 8 Pro och om nått borde funka till Android auto borde de väl va Googles egna? svårt o se att BT anslutningen inte skulle orka typ 30cm!
Jag sympatiserar uppriktigt med dig
Citera
Igår, 20:31
Medlem
Hade Android Auto på mina tidigare två bilar och det funkade bra. Inte perfekt, men till typ 95% i alla fall. Det var dock trådbundet, men på den andra bilen köpte jag en trådlös mottagare som jag satt i USB-porten för att få det trådlöst och det funkade också bra.

Men på senaste bilen har jag Android inbyggt i bilen så då funkar det så klart 100% eftersom mobilen inte ens används, har alla appar inbyggt i bilen och kan ladda hem nya via Play store.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in