2026-05-20, 13:48
Medlem
Men S kommer ju aldrig att vinna det spelet eftersom deras samarbetspartier samt en stor vänsterfalang motsätter sig ens den retoriken, än mindre som genomförd politik.
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Från början trodde sjuklövern att man kunde mobba ut SD, men så länge man gjorde det så växte SD som en raket i varje val. Delvis på grund av mobbningen och delvis på grund av att svenska folket tycker SD har bäst politik i invandringsfrågor. Sen S och M tog över delar av SD:s politik och minskade mobbningen har SD slutat växa.

S och M har dock lite olika strategi, M försöker neutralisera SD genom att ta över deras politik och alliera sig med dem, medan S nöjer sig med att bara ta över deras politik och sedan polarisera mot dem istället. På så sätt delar S och M effektivt upp potentiella SD-väljare mellan sig.
Citera
2026-05-20, 13:51
Medlem
Ambition Sverige istället för SD?? Detta parti som ville dela ut 100 000 medborgarskap enligt de gamla slappa reglerna ...
Citat:
Ursprungligen postat av KELLAKEBAB
Det finns väldigt många Sverigedemokrater som faller för populismen ja.
Men det är i sig ingen dumm ideologi men de lider ju av någon masspsykos och verklighetsslaveri emot Jimmie och gänget, så SD är fan inget och ha längre.
SD har sålt sin själ till djävulen för att bli ett ¨etablerat parti¨.
Alla som har brutit sig ut från de målas ju upp som extremister och därför vågar inte folk lämna de för de bättre som Alternativ För Sverige eller Ambition Sverige.
Citera
2026-05-23, 14:56
Medlem
KELLAKEBABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Ambition Sverige istället för SD?? Detta parti som ville dela ut 100 000 medborgarskap enligt de gamla slappa reglerna ...
Jag tar tillbaka det jag sa då.
Citera
2026-05-24, 21:37
Medlem
En god idé. Jag tycker att ambition Sverige eller snarare Elsa Widding visade hur lite hon förstått av Sveriges problem när hon skulle rösta med vänstern i denna för Sveriges framtid viktiga fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av KELLAKEBAB
Jag tar tillbaka det jag sa då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in