2026-04-22, 22:45
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Knappast överraskande att feminister allierar sig med uttalade islamister
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Snart kommer det f.d. Nyans-kebaber in i "partiet" skulle jag tro. Det är ju viktigt med mångfald, västvärldshat och islam..
Snarare så tror jag att Nyans blir irriterade över att marxister försöker göra inbrytningar i förorten med att lyfta Palestinafrågan. Även om det inte kommer att påverka de större partierna så mycket, så kan den här demografin vara viktig för Nyans.
Citera
2026-04-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Chanslösa var och en för sig eller tillsammans? MED + AFS har väl iaf ca 0,6 %? ÖP ställer bara upp regionalt så där är det väl lite svårare att bedöma.

ÖP ställer upp i riksdagsvalet.

Sedan, om väldigt små partier går samman så gör de nog sig själva en rejäl otjänst. Det är en sak om det faktiskt finns en realistisk chans att ta sig in tillsammans, men om det inte är realistiskt så kommer de bara förvirra väljare och riskera hamna i onödiga konflikter eller kontroverser. En del kanske inte gillar det andra partiet och därför skippar att rösta på konstellationen.
Citera
2026-04-23, 20:30
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
ÖP ställer upp i riksdagsvalet.
Ja det gör de, men bara i Örebro regions valkrets (alltså den regionala kretsen till riksdagen). Bor man i Västra Götaland så kvittar det om man älskar Allard, det går inte att rösta på ÖP ändå.
Citera
2026-04-23, 20:41
Medlem
Citat:
Ja det gör de, men bara i Örebro regions valkrets (alltså den regionala kretsen till riksdagen). Bor man i Västra Götaland så kvittar det om man älskar Allard, det går inte att rösta på ÖP ändå.

Nej de ställer upp i hela landet. I Örebro siktar de på 12 procent och i hela riket en (1) procent.
Citera
2026-04-23, 20:43
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Nej de ställer upp i hela landet. I Örebro siktar de på 12 procent och i hela riket en (1) procent.
Källa?
Citera
2026-04-23, 20:57
Medlem
Citat:
Källa?

https://data.val.se/val2026/partier/valsedlar/valtyp/RD/omrade/22 kan du se deras anmälda kandidater. De större partierna har oftast en lokal valsedel, men Örebropartier har en för HELA LANDET. Däremot kommer de nog inte att distribuera den utanför Örebro län, så där får man nog själv leta reda på en valsedel eller skriva in partinamnet på en blank om man absolut vill rösta på dem.
Citera
2026-04-23, 21:04
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr
https://data.val.se/val2026/partier/valsedlar/valtyp/RD/omrade/22 kan du se deras anmälda kandidater. De större partierna har oftast en lokal valsedel, men Örebropartier har en för HELA LANDET. Däremot kommer de nog inte att distribuera den utanför Örebro län, så där får man nog själv leta reda på en valsedel eller skriva in partinamnet på en blank om man absolut vill rösta på dem.
Din källa hänvisar till Örebros valkrets, det var ju precis det som jag försökte förklara.
Citera
2026-04-23, 21:13
Medlem
Citat:
Din källa hänvisar till Örebros valkrets, det var ju precis det som jag försökte förklara.

Byt till någon av de andra valkretsarna så är samma namnvalsedel där. När ett parti ställer upp i riksdagsvalet så är det i hela landet. Sedan kan man eventuellt begränsa sig själv genom att till exempel bara anmäla en namnvalsedel för en viss valkrets, men så verkar inte vara fallet här.
Citera
2026-04-23, 21:45
Medlem
Citat:
Källa?

Markus Allard.

Exakt varför tror du att jag skulle ljuga om detta? Om du nu misstror mig av någon outgrundlig anledning och hemskt gärna vill ha ett tvärsäkert svar så får du väl skicka ett mejl till Örebropartiets mejl och fråga dem direkt.
Citera
2026-04-23, 22:03
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr
Byt till någon av de andra valkretsarna så är samma namnvalsedel där.
Du har rätt, tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in