Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Åt viket håll skulle det va motström?
För då kommer jag fan inte padlla
https://sv.wikipedia.org/wiki/Göta_kanal
Jag har aldrig åkt på den kanalen, men då den börjar och slutar vid havsnivå så vet vi (tack vare Rolles teorem och grundläggande kunskap om hur Sverige ser ut) att det finns en högsta punkt någonstans längs kanalen. Vatten är känt för att rinna från högt till lågt, att det finns slussar längs vägen bör dock underlätta en del. I Göta älv rör sig vattnet synligt.
För att underlätta planeringen av resan kan det vara lämpligt att dela upp kanalen i två resor, kanske olika år. Jag gissar att du på annat sätt sätt än paddling ska transportera dig och kajak hem igen. Den transporten kanske också kan användas för att ta sig till startpunkten.